SATA disk na MB MSI VT8237

davidek na ipnp.troja.mff.cuni.cz davidek na ipnp.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 27 13:04:11 CET 2003

Dobry den,
  po marnem patrani po Webu bych se rad zeptal, jak co nejjednoduseji
nainstalovat linux (v mem pripade Debian) na pocitac, ktery ma pouze SATA
disk ?

Nasel jsem nekolik moznosti:
1. vzit nekde IDE disk, nainstalovat linux, patchnout jadro (nebo upgrade
jadra), pripojit SATA disk, nejak prenest system na SATA (pomoci dd ?),
odpojit IDE.... (viz. napr.
http://www.e-aiyama.com/~toshi/Computer/Linux/SATA.html)
to mi prijde dost pracne, navic tento postup budu muset asi opakovat na
jinych pocitacich, takze bych privital jednodussi reseni.

2. Debian umoznuje behem instalace vlozit dalsi moduly napr. z diskety,
takze by stacilo najit ovladace pro takovy disk a nacpat je do systemu
behem instalace. Stejny postup se popisuje i na strance
  http://www.antgel.co.uk/compsci/linux/promise_raid.shtml
ovsem po vlozeni druheho modulu ft3xx.o dostanu hlasku:
ft3xx.o:  init_module: no such device
a tady se SATA disk nedetekuje.

3. doslechl jsem se, ze problem detekce SATA disku by mel resit novy
debian-installer, ovsem prislusny server (gluck.debian.org) je jiz cca
tyden mimo provoz a tak se k CD-image nemohu dostat.

Prosim tedy, nemate nekdo nejaky jiny napad, pripadne moduly zkompilovane
pro instalacni jadro 2.4.18-bf2.4 tak, ze lze pomoci nich detekovat SATA
disk na uvedenm MB ? Jeste jsem hledal ovladace u vyrobce:
     http://www.viaarena.com/?PageID=297#VT8237
ovsem z neznamych duvodu je pro VT8237 SATA disk controller k dispozici
jen jakysi navod, ktery ani po rozbaleni neumim nicim precist.....

Diky predem za rady,

  zdravi
           Tomas Davidek

 E-mail : davidek na ipnp.troja.mff.cuni.cz,
	  Tomas.Davidek na cern.ch