SATA disk na MB MSI VT8237

Michael Kojdl kojdl na exact.cz
Čtvrtek Listopad 27 15:42:48 CET 2003

Pokdu ja vim to Open Source drivery jeste nejsou, snad mozna nejkde nejaky
beta...
Resil jsem to asi pred 2 meici a v te dobe to bylo temer neresitelny:-),
pokud bych si teda nehctel
sam napsat driver:-)

-=MK=-

-----Original Message-----
From: davidek na ipnp.troja.mff.cuni.cz
[mailto:davidek na ipnp.troja.mff.cuni.cz]
Sent: Thursday, November 27, 2003 1:04 PM
To: linux na linux.cz
Subject: SATA disk na MB MSI VT8237

Dobry den,
  po marnem patrani po Webu bych se rad zeptal, jak co nejjednoduseji
nainstalovat linux (v mem pripade Debian) na pocitac, ktery ma pouze SATA
disk ?

Nasel jsem nekolik moznosti:
1. vzit nekde IDE disk, nainstalovat linux, patchnout jadro (nebo upgrade
jadra), pripojit SATA disk, nejak prenest system na SATA (pomoci dd ?),
odpojit IDE.... (viz. napr.
http://www.e-aiyama.com/~toshi/Computer/Linux/SATA.html)
to mi prijde dost pracne, navic tento postup budu muset asi opakovat na
jinych pocitacich, takze bych privital jednodussi reseni.

2. Debian umoznuje behem instalace vlozit dalsi moduly napr. z diskety,
takze by stacilo najit ovladace pro takovy disk a nacpat je do systemu
behem instalace. Stejny postup se popisuje i na strance
  http://www.antgel.co.uk/compsci/linux/promise_raid.shtml
ovsem po vlozeni druheho modulu ft3xx.o dostanu hlasku:
ft3xx.o:  init_module: no such device
a tady se SATA disk nedetekuje.

3. doslechl jsem se, ze problem detekce SATA disku by mel resit novy
debian-installer, ovsem prislusny server (gluck.debian.org) je jiz cca
tyden mimo provoz a tak se k CD-image nemohu dostat.

Prosim tedy, nemate nekdo nejaky jiny napad, pripadne moduly zkompilovane
pro instalacni jadro 2.4.18-bf2.4 tak, ze lze pomoci nich detekovat SATA
disk na uvedenm MB ? Jeste jsem hledal ovladace u vyrobce:
     http://www.viaarena.com/?PageID=297#VT8237
ovsem z neznamych duvodu je pro VT8237 SATA disk controller k dispozici
jen jakysi navod, ktery ani po rozbaleni neumim nicim precist.....

Diky predem za rady,

  zdravi
           Tomas Davidek

 E-mail : davidek na ipnp.troja.mff.cuni.cz,
	  Tomas.Davidek na cern.ch