AMD64 - kdo doda HW?

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Čtvrtek Listopad 27 14:58:21 CET 2003

On Thu, 27 Nov 2003, Pavel Janoušek wrote:

> [...]

"Sorry, ale to je hezký marketingový blábol. Dneska tu krome
 komerčních UNIXů (a ty nejsou IMHO Opteron-ready) nemáme realné
 64-bit OS. Kdy budou? Je to v horizontu let? Myslím si, že ano."

Dokazal Ste kopu zaujimavych veci. Ako napriklad, bitovost procesora sa
odvodzuje od velkosti typu int kompilatora. Dokazal Ste, ze aplikacia v
ziadnom pripade nerozhoduje o tom ake velke data je ochotna spracovat,
dokazal Ste, ze ak existuje program, ktory nie je ochotny otvorit subor o
velkost 2^64 bajtov tak dany OS, na ktorom je nainstalovany, nie 64 bitovy
(co v prenesenom vyzname znamena, ze v sucasnosti neexistuje ani jeden 64
bitovy system; divim sa ze nepopierate existenciu 64 bitovych procesorov) a
kopu inych zaujimavych.

Ja som Vam ukazal komercne 64 bitove aplikacie (ktore podla Vasej predstavy
funguju na 32 bitovom Linuxe), ukazal som Vam program, ktory alokoval
viac ako 4GB pamate na systeme, ktory podla Vas neexistuje.

Nic z toho, co Ste ukazal nepotvrdilo Vas "hezký marketingový blábol".
Vzhladom na to, ze aj v ramci konferencie aj sukromne som bol upozrorneny,
ze Ste profesionalny hadac a Vase suboje Janousek versus zbytok sveta su
caste, nebudem uz k tejto teme prispievat, kto bol schopny precitat si tento
komplikovany thread, predstavu si uz vytvoril.

				jano