HOTSWAP disk

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Říjen 2 12:27:10 CEST 2003

Dobry den,

> Pokud bude zajem, postnu vysledek.

Takze vzhledem k tomu, ze zajem byl, posilam vysledek.

Koupil jsem dva typy boxu: jeden pro 2,5" HDD z notebooku (kolega
menil disk a tak chtel ten stary vyuzit timto zpusobem) a jeden
pro bezny 3,5" disk (jeden mi zbyl)...

V pripade toho 2,5" disku: je to prijemne male, napaji se to bud
jen z USB, nebo je k tomu jeste jeden USB->napajeni kabel, ktery
se strci do dalsiho USB portu.

V pripade toho 3,5" disku: je to vetsi, box ma externi napajeni
a vetrak pro chlazeni disku.

Ten 3,5" boz mi chodi na USB1.1 i 2.0, narust rychlosti na USB2.0
je vice nez znatelny. Zkousel jsem pod jadrem
2.6.0-test[5,6]-mm[2,1] a Debianim (sid) balikem hotplug. Funguje
naprosto bezpoblemove.

Kolega zkousel ten 2,5" disk: chodi to taky dobre, ale nemuzu
slouzit co se tyce typu USB. Na zarizeni je napsano, ze to
podporuje USB2.0 i 1.1, vzhledem k tomu, ze je to od stejne
firmy, tak bych tomu i veril.

Vyrobce: Datastor Technology, typy: 3500S (3,5") a 2500TC (2,5"),
prodava TNTrade, cena pomerne slusna.

Jedina zaporna zkusenost: pri otvirani toho 3,5" boxu jsem si
ulomil plastove drzaky na jedne strane boxu, box ale obsahuje
sroubky, kterymi se zavira, a ty to staci udrzet. Takze kdybyste
ho kupovali, dejte pozor pri otevirani. Na prilozenem obrazku je,
ze se muze pootevrit jen o 10 stupnu...

Zdravi
Honza Marek