root na SW RAID1

Úterý Říjen 21 08:31:41 CEST 2003

Zdravim.

Mam problem s rozchodenim root-ovskej particie na RAID1.

Isiel som podla navodu v linuxovych novinach
(http://www.linux.cz/noviny/2001-08/clanek04.html). Uz som raz podla
tohoto navodu RAID1 rozbehol, ale teraz sa mi to vobec nedari.

Vstupne podmienky:
Debian GNU/Linux stable
distribucne jadro 2.4.18-1-586tsc
ostatne veci su tiez z originalnych balickov, nic kopilovane.

dva rovnake disky: su na nich tri particie:
/boot
swap
/
/dev/md0 a /dev/md1 bezi a zrkadli

vsetky particie su oznacene 0xfd (linux raid autodetect)

mkraid /dev/md2, tak ze hdc3 je raid-disk a hda3 je failed-disk
prekopirovane udaje.

lilo nakofigurovane:
boot=/dev/md0

1) root=/dev/md2
kernel panic - nemoze najst /dev/console t.j. nemamountoval /dev/md2, je
tam este kopu inych hlaseni, ale tie mi zmiznu za rohom obrazovky.

este je tam nieco taketo (bude to prepis zle sa to kopiruje ;)):

isofs_read_super: bread failed, dev=09:02, iso_blknum=16, block=32
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev2/root,
                                                        ^ to tam naozaj je
       or too many mounted file systems
       (could this be the IDE device where you in fact use
       ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)
insmod: Note: /etc/modules.conf is more recent than /lib/modules/2.4.18-1-586tsc
/modules.dep

A toto sa tam opakuje, preto sa nic ine na obrazovku nezmesti.

2) root=/dev/hda2
rozbehne sa, ale nebezi RAID /dev/md2 - ostane bezia

3) root=/dev/hdc3
rozbehne sa, ale nebezi RAID /dev/md2 - ostane bezia

Mam velmi zle podmienky na pokusy. Je tam velke mnozstvo udajov. Je to
produkcny server. Vecer pustim zalohu udajov na druhy pocitac. Potom sa
vratim rano (zalohuje asi 6 hodin), mam dve az tri hodiny na skusanie a
potom musim nahodit stroj aby mohli pracovat.

Najhorsie je to, ze po dvoch tyzdnoch mi uz dosli napady, co este
vyskusat a tocim to iste dookola.