ACPI problem

Středa Říjen 29 09:55:46 CET 2003

On Wed, Oct 29, 2003 at 01:00:22AM +0100, Martin Kamín ZULU wrote:

> To je průser, řeším to už rok a nic se nepohlo (alespoň na hardwaru, který
> jsem měl pod rukama).
>
> ACPI je vyvíjeno pomalu a špatně, výrobci dodávají buggy ACPI, takže se to
> musí ručně nějak patchovat. Hrůza.
>
> Na internetu jsou návody, jak některé věci rozchodit, ale obecně to lidem
> nechodí. Počkejte rok a třeba se něco změní :))

Problém je v tom, že někteří distributoři do svých jader ACPI dávali,
ale bylo jim ukradené (schválně přeháním), že to nefunguje (dle teorie
"hlavně že to máme papírově"). Mainstream (Linus & spol) pochopitelně
takové polovičaté řešení odmítnul.

Druhý problém byl (a zde si na rozdíl od předchozího odstavce dovolím
jmenovat), že Red Hat se k tomu postavil tak, že to nepotřebuje (protože
jejich inklinace na servery a Enterprise řešení je jasná) a tak to
neřešili (tedy přesněji - použili, zjistili že je to na nic a zase to
vyhodili).

To, že na to v RH hodili bobek, je pochopitelné, protože firmy si
nelezou ze zásady do zelí (účinnější je vyzdvihnout vlastnost, kterou
konkurence nemá než pracovat na něčem, co konkurence řeší).

No, a když se ukázalo, že SUSE ani Mandrake nejsou schopni dotáhnout
implementaci samostatně do použitelného stavu a v Red Hatu zjistili, že
se jejich distribuce na některých počítačích ani nerozběhne (tj. přestal
to být problém notebooků a postihlo to i "větší řešení"), začali se
taky snažit (viz poslední betaverze).

Takže nezbývá než doufat, že společnými silami dosáhnou rozumného
výsledku.

Nicméně nejásejte - ACPI se cíleně ladí jen na enumeraci zařízení, takže
powermanagment leží za obzorem hlavních snah.

Aby si někdo nemyslel, že mám pifku na distributory - ve skutečnosti byl
problém zejména v ACPI teamu, který se tvrdohlavě snažil implementovat
normu. Nicméně BIOSy ctí Microsoft-normu, která sice u jistých produktů
funguje, ale do implementace normy to má daleko. Takže tu dost dlouho
existovala patová situace (tvůri MB nebo BIOSů nebudou opravovat chyby,
když to s monopolním systémem chodí).

No, a aby se kruh uzavřel, máme tu zase distributory. Jejich vina je
tedy zřejmě v tom, že nedokázali včas situaci urovnat (tj. ne že sami
ACPI nevytvořili, ale že nenašli prostor pro motivaci lidí, kteří by to
rádi udělali nebo naopak díky slušné dohodě ustoupili ze svých
zabetonovaných pozic dříve, než už je spíše pozdě).

Expresívnot postojů je zde daní za zpřehlednění situace :-)

Závěr: Je to lepší, ale stejně bude na 99% Fedora mít implicitně ACPI
       vypnuté a kdo ho bude potřebovat, bude při startu muset jádro
       pobídnout (acpi=on), protože existují případy, kdy je ACPI
       v jádře stále - ehm. nedůvěryhodné.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz