Dodrzeni GPL v SUSE live-eval-9.0

Petr Kania kania na suse.cz
Středa Říjen 29 10:38:02 CET 2003

Dobry den,

> : Bohuzel jsem v GNU GPL nenasel sedmidenni lhutu pro poskytnuti
> : zdrojoveho kodu, ktery bude zverejnen v ramci ftp verze SuSE Linuxu 9.0.
>
> 	Tam pochopitelne zadna sedmidenni lhuta neni, protoze zdrojovy
> kod ma byt dodavan _zaroven_ s programem. Sedmidenni lhutu jsme stanovili
> pro SUSE jako moznost dostat svym zavazkum, ktere uz tak jsou poruseny.

Mam pred sebou soudne overeny preklad GNU GPL a nic takoveho se zde
nepise. V souladu s GNU GPL je SuSE povinna poskytnout "kompletni
strojove citelne kopie odpovidajici zdrojovemu kodu jakekoli treti
strane za poplatek, ktery neprevysi naklady na fyzickou distribuci
zdrojoveho kodu" §3 b)

> [...]
> :
> : Nemohu bohuzel akceptovat navrh uverejneni na ftp://ftp.linux.cz/pub/,
> : ktery povazuji za nesystemovy. Zdrojove kody by mely byt uverejnovany na
> : serveru distribuujicim take LiveEval tak, aby uzivatele nebyli nuceni
> : hledat na jinych serverech.
>
> 	To si asi nerozumime. My primarne od SUSE CR chceme ty zdrojove
> kody ziskat. Co s nimi budeme delat a jestli je zverejnime je nase vec
> (GPL nam to umoznuje). Navrhli jsme vam jeden zpusob jak nam ty zdrojove
> kody predate. Pokud vam nevyhovuje, navrhnete jiny (pri dodrzeni one

A my Vam je chceme primarne poskytnout. Zde je vsak treba vyresit
problem primo u korene, tj. ve zpusobu uvadeni LiveEvalu. Pozadavek na
dostupnost zdrojovych kodu je zcela legitimni a je v zajmu SuSE CR
dosahnout napravy veci.

Jak budete dale nakladat se zdrojovymi kody je opet upraveno GNU GPL.

Vysvetlil jsem proc uprednostnuji uvedeni na ftp.suse.com. Zda to
stihneme do 7 dnu zalezi take na spolupraci s linuxovou komunitou, resp.
na tlaku vyvijenem komunitou.

--
Best Regards / S pozdravem,

Petr Kania
Production and sales manager / Vedouci oddeleni produkce a prodeje
SuSE CR, s.r.o.                  e-mail: petr.kania na suse.cz
Drahobejlova 27                  tel: +420 2 96 54 23 73
190 00 Prague 9                  fax: +420 2 96 54 23 74
Czech Republic                   http://www.suse.cz