soft patenty - dlouhe

Marek Blasko bl na mavipet.sk
Pondělí Září 1 20:54:50 CEST 2003

>  To je pravda. Ale ne vsechny patenty jsou o takto obecnych vecech. Co
>  treba MP3? Obavam se, ze ciste ochrana na urovni autorskeho zakona by
>  mozna ani nezajistila navratnost vyvoje.

preco pokial by nezverejnili algoritmus tak je to v pohode na ochranu
staci autorsky zakon navyse zas je to len algoritmus ktori je akurat
zlozitejsi na vymislenie ale stale len algoritmus.

>  To v cem je problem je (IMHO) stanoveni hranice mezi patentovanim
>  nejake obecne "hlouposti" (treba to trideni) a patentovanim neceho
>  "vetsiho". Bohuze popsat takovou hranici v zakonech je temer nemozne
>  takze se voli cernobily postup bud "SW patenty ano" a nebo "SW patenty ne".
>  IMHO ani nedna z techto moznosti neni spravna....

to mas pravdu ale pokial nebude zarucene seriozne sito su patenty (vsetky)
len sposob jak vydierat konkurenciu (napriklat ten novozelandan co nedavno
patentoval vozidlo zo styrmy kolesamy moze vydierat cely automobilovy svet
v jurizdikcii kde tento patent plati) tento spor nieje otom ci patenty ano
alebo nie (ja som proti) ale otom ci je petentove pravo este stale o ochrane
alebo je to uz len zbran na "legalne" vydieranie.