samba - share a user pristup

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Září 4 10:53:53 CEST 2003

On Thu, Sep 04, 2003 at 10:02:34AM +0200, Miroslav Kolombo wrote:

> Aha, tady jsem si mozna nenastavil "guest only", asi jsem
> zcela nepochopil vyznam te volby.
> Tj. kazdy je tam guest a ma prava na plny pristup, je to tak?

Raději se podívejte do manuálové stránky k smb.conf, ale jestli si to
dobře pamatuji je to takto: dáte-li 'guest ok', znamená to, že pokud
se uživatel pokusí přihlásit anonymně, je mu to umožněno, ale pošle-li
jméno a heslo, kontrolují se. Může se tak přihlásit buď pod uživatelem
nebo anonymně (a získat rozdílnou úroveň přístupu k jednotlivým souborům
a adresářům). Několikrát jsem ale u některých verzí Windows narazil na
problém, jak je donutit, aby se přihlašovaly jen anonymně, proto je
v případě, který popisujete, asi lepší použít 'guest only', které uživatele
připojí anonymně bez ohledu na to, co poslal. Případně můžete zkusit
použít 'map to guest'.

V každém případě ale při problémech prohlédněte logy, případně upravte
'log level'. Tam naprosto jasně vidíte, jak ta komunikace skutečně
vypadá.

                                                        Michal Kubeček