router a firewall - přístup přes LAN na inet

Zdeněk Sejček sejc na gymcaslav.cz
Čtvrtek Září 11 12:29:50 CEST 2003

Dobrý den,

prosím o pomoc správce sítě. Jsem na LAN připojené k inetu pomocí
linuxového serveru(RH 6.2). HTTP zajišťujě proxy, POP3 a SMTP funguje,
telnet ven také, ale vše ostatní už je bez šance. Předpokládám, že je to
na tom linuxu zakázané. Mám možnost se příští týden dohodnout se
správcem na nastavení a chci vědět, co všechno můžu vymáčknout!

Jednoduše mě zajímá, co všechno za služby a protokoly mi může pomocí
linuxového routeru fungovat. Jde konkrétně také o protokoly UDP, které
potřebuju.

např. nefunguje mi ping, traceroute ani nic takového ... lze to
nastavit?

Dále specifická otázka. Ten server má vnější adresu 195.bla.bla.bla a já
mám pouze vnitřní 192.168.1.205. Jde o to, jestli nelze nastavit server,
aby mi routoval také vnější adresu, pokud si ji doumluvím s ISP, čímž by
mi mělo fungovat vše.

Děkuji předem za pomoc.
Zdravím
Zdeněk Sejček