RE: router a firewall - přístup přes LAN na inet

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 11 17:48:40 CEST 2003

> Jsem v LAN(192.168.1.x) a na té je také 192.168.1.1 jako server a
> zároveň 195.47.x.x zvenčí. Potřebuju abych získal co nejvíce možností a
> práv, jako kdybych byl přímo na netu ten komp s 192.168.1.1 resp.
> 195.47.x.x. Není problém se dohodnout, jen jde o to, že musím nejdřív
> vědět, co mám chtít a čím mám argumentovat, až se bude kroutit, že to
> nejde a tak dále, jak to správci dělají.

1) Jste zcela OT.
2) Ptejte se jinde.
3) Kdyz proti nekomu vyrazite do boje, nehledejte radu ve verejne
konferenci. Co kdyz se to tomu spravci nejak donese?
4) Na co potrebujete byt "jako na netu"? Vy tam potrebujete provozovat
nejaky server? Tak to si nejdriv zjistete, co na to ISP a jestli by nebylo
lepsi to provozovat na tom routeru.
5) Najdete si neco o NAT (network address translation), konkretne v tomto
pripade DNAT (preklad cilove adresy).
6) Pokud hledate jen odpoved na otazku "Umi RH 6.2 DNAT", pak ano, umi.

> Moc děkuji za každý nákop správným směrem.

Doufam, ze jsem vas nakopnul dostatecne. Prosim uz o tom sem nepiste.

-- Honza Houstek