router a firewall - přístup přes LAN na inet

Tomáš Lašťovička 42734353 na seznam.cz
Pátek Září 12 08:59:25 CEST 2003

Zdeněk Sejček wrote:
> Děkuji za zájem. Nene, jen dílčí PC na síti gymnázia. Jde mi konkrétně o
> konfiguraci linux RH 6.2, protoľe ľádné cisco ani nic jiného tady
> nemáme. Kdysi jsem konfiguroval iptables pro linux, ale tohle snad jsou
> ještě ipchains a já fakt nevím, co s tím. Nejsem správce toho serveru,
> jde mi o to, ľe aľ se bude vymlouvat, proč to nejde, abych mohl
> oponovat. Zeptám se na uvedených konferencích. Ale co s tím RH6.2?
>
> Děkuji.
> Zdeněk Sejček
>
> P.S: Kdybych věděl co chci, nagoogloval bych to ...:)

to, co hledate je mozna IP masquerading. pokud do google zadate
2.2+masquerading, tak si zajiste uz vyberete.

http://www.google.com/search?q=2.2%20masquerading&start=0&start=0

sam jsem to s jadry 2.2.x nikdy nepouzival, ale mam ten dojem, ze na to
slouzi prikaz ipmasqadm (doufam...). mozna by pomohlo i HOWTO

#

Home-Network-mini-HOWTO, Red Hat Linux 6.x as an Internet Gateway for a
Home Network

Updated: June 2000. Tutorial on configuring Red Hat 6 and related
variants to operate as an internet gateway to a small home or office
network. Topics covered include masquerading, DNS, DHCP, and basic
security.

http://www.tldp.org/HOWTO/Home-Network-mini-HOWTO.html

#

IP-Masquerade-HOWTO, Linux IP Masquerade HOWTO

Updated: June 2003. How to enable the Linux IP Masquerade feature on a
given Linux host.

http://www.tldp.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO/index.html

-T.L.