linux + wireless

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Září 22 19:14:16 CEST 2003

On Mon, Sep 22, 2003 at 06:55:18PM +0200, Aben Siatris wrote:
> [...]
> skusenostiach s nasadenim linuxu v domacom prostredi (2 sestry a otec)
> zistil ze sa s tym uplne v pohodicke szili, tak ma napadlo pri vzrastajucich
> narokoch na vykon a nadavanie na zastaralost dostupnych pocitacoch siahnut
> po client-server verzii. inu, nainstalovat niekolko grafickych terminalov
> (Gentoo + XFree86) a connectovat z X na jeden Xserver s MDK9.1/9.2 alebo Gentoo.
> takze, terminale na druhom poschodi by boli 3, na prvom poschodi minimalne
> jeden a na prizemi tiez jeden. tahat tolko kablov je o zivot a pochybujem ze
No jo, ale co je si predstavujete pod pojmem graficky terminal? Jestli pomaly
pocitac, ktery si bude spoustet okenka bezici na serveru, potrebujete prave
rychlou sit coz IMHO wifi neni ;-(.

Filmy jdou po wifi, ale pouze jeden. Mam na mysli stahovat divx stream ze
(NECHCI se hadat, jak musi byt kvalitni abych mohl cumet na 3 zaroven!)
serveru nikoliv rozkomprimovany, to zvlada akorat 100Mbit. I tak se zbytek
na wifi nehne. Pokud by se jednalo o film bezici na procesoru serveru a
k vam se melo vysilat pouze "okenko" mplayeru, doporucuji tak 3-4 wifi karty,
kazdou na jinem kanalu :-)

> nevraviac o tom ze potrebujem aj docela slusnu prenosovu rychlost. rad by som
> vyuzil aj pozeranie videa a pocuvanie hudby po sieti. (sony taketo nieco
> zrealizovalo a hrdilo sa tym na CeBit2003 v Hannoveri - osobne som bol na
> predvadzacke).
> v mojom snazeni ma posiluje hlavne myslienka usetrenia financnych prostredkov
> aj moje dnesne vitaztvo na staruckym Pentium 120Mhz s 32Mb RAM ktore dokazalo
> bez problemu spustit najnovsie X430 a connectnut na server a vyzeralo akoby
> som fical na nejakom 1,5Ghz stroji :)))

To je ten problem. Prenos obrazove informace je _velmi_ narocny.

S pozdravem
-- Dalibor Straka