Linux pro server a pro stanici

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Úterý Září 23 12:29:56 CEST 2003

Petr Cesak wrote:
> Ahoj vsem,
>
> 1) stanice
>
> Chtel bych si rozjet linux na stanici pro tyto ucely:
>   - uprava webu (graficky nastroj, editor, FTP klient)
>   - psani dokumentace (zrejme openoffice)
>
> Co by jste mi doporucili za linux - distribuci (a graficke prostredi)? ...

Libovolnou, Vám sympatickou distribuci.
Vsechny soucasne distribuce Vam vyse pozadovane nabidnou zcela
bez problemu.
Vetsinou obsahuji i nekolik grafickych prostredi, takze vyzkouset
a k jednomu se priklonit :-)

> mam  dve PC (AMD1800+,256MB,120GB;  a starsi PC PII-400,128MB,120GB).

Vzhledem k openooffice bych zvolil tu silnejsi variantu HW.
To PII-400 muzete pouzit jako X-terminal a uzivat si vykonu
toho silnejsiho stoje.

> -------
> 2) server
> Chtel bych si rozjet linux na serveru pro tyto bezne ucely:
>   - www server, mysql, php, ftp
>   - email server
>
> Co by jste mi v tomto priprade doporucili za linux - distribuci (bude jen v
> textovem modu) ... mam  PC (PC PII-400, 256MB, 80GB).

Opet jakakoliv distribuce.
Neznam distribuci, ktera by tyto zakladni aplikacni servery
neobsahovala.
Hardware je imho pro par desitek(stovek) webu vice nez dostacujici.
Zalezi na navstevnosti+trafficu+provozovane aplikaci.

Roman DAVID