nmbd sluzba se nahodne ukonci

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 25 16:56:25 CEST 2003

> Pri prekonfigurovani smb.conf se mi nahodne zacne ukoncovat jedna ze
> spustenych nmbd uloh. V ps -A videt je, ale nebezi, v logu ja nic
> nevidim. Pokud restartuji smb, tak mi to vypise neexistujici pid ale

Tohle je podivne. Porovnejte ten pid, ktery ukazuje ps, s tim, co je v
/var/run/samba/nbmd.pid (ci kam si to vase distribuce uklada).

> cela samby se normalne a bez chyb nahodi, aby za chvilku byla opet dole
> a server byl nepristupny.

Pokud opravdu nic nepise do logu, zvyste log level.

> Co delam blbe?
> Mam to pri editaci smb.comf odstavit a pak zase najet?

Samba by mela konfiguracni soubor periodicky cist kazdou minutu. Ja osobne
na to nespoleham, navic to muze udelat vic skody nez uzitku, kdyz si
precte nejaky "rozeditovany" konfigurak. Cili pokud menite smb.conf za
chodu, mel byste to delat nejak atomicky, napr. editaci kopie a pote mv.

-- Honza Houstek