Zaujimavy poznatok - FYI - ping flood

Středa Duben 7 15:12:21 CEST 2004

On Fri, 2 Apr 2004, Ing. Pavel Janousek wrote:

> 	Mozna s tim souvisi jeste jedna vec. V protokolu verze 1 se dala
> nastavit uroven komprese (-C + CompressionLevel). U protokolu verze 2 mi
> to treba wokeni SecureCRT taky povoli nastavit, ale ze by to melo nejaky
> efekt jsem si vazne nevsiml...

Protokol 2 neprenasi informaci o urovni komprese, ale nazev algoritmu.
Standard definuje pouze "none" (bez komprese) a "zlib" (bez urceni, jak
silne se ma kompresit). Ovsem nikdo nikomu nebrani zavest a
naimplementovat neco jako zlib-level-1 na fonet.cz az
zlib-level-9 na fonet.cz.

> 	Tak si rikam, kde OpenSSH v protokolu verze 2 bere tu
> pseudointeligenci za mne...:-) Navic je zvlastni, resp. pro mne
> prekvapenim, ze o kompresi muze vyjednavat pouze klient - aspon OpenSSH
> sshd zadne moznosti v tomto smeru nema... - RFC s protokolem jsem
> nezkoumal...

Kazda strana pri navazovani komunikace posle seznam algoritmu, ktere by
chtela pouzit (dokonce pro kazdy smer komunikace zvlast). Vybere se ten,
ktery je na obou seznamech a zaroven je klientem nejvice preferovany.
Cili je pravda, ze je to klient, kdo urcuje, ktera z oboustranne
prijatelnych moznosti bude pouzita.

Nicmene server muze pouziti komprese bezpodminecne vyzadovat (tak, ze
neuvede "none" jako prijatelny algoritmus).