courier

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pátek Duben 9 18:58:43 CEST 2004

On Fri, 9 Apr 2004, Ret - Timeless wrote:

> Muzete mi prosim nekdo poradit s rozchozenim MTA Courier? [...] Z
> dokumentace vyrobce uprimne receno moc chytry nejsem, [...]

To je fakt, taky mi pripada dost neprehledna.

> Stacilo by me nakopnout, kde hledat informace, ktere by byly napsany pro
> nekoho, kdo se snazi rozchodit MTA poprve.

No Courier-MTA je hodne podobny Qmailu (historicky to bylo snad tak, ze
puvodne se jednalo jen o IMAP server pracujici s formatem Maildir, ktery
pouzival prave Qmail, casem byly dodelany i dalsi komponenty).

Takze vam muzu doporucit najit si nejake zdroje o Qmailu. Na seznameni se
s funkci MTA je to vyborne, u qmailu je diky striktni separaci smtpd,
fronty a lokalniho a remote dorucovani velmi snadno pochopitelne, co se s
maily vlastne deje.

Jestli se chystate spravovat MTA poprve, tak se pripravte, ze to neni zas
az takova sranda. Mate-li tu moznost, vyzkousejte si to nejdrive na nejake
malo exponovane domene s co nejprimitivnejsi konfiguraci.

-- Honza Houstek