Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Sobota Duben 17 23:49:37 CEST 2004

On Sat, 17 Apr 2004, Milan Keršláger wrote:

> Pouzivam Linux od roku 1993. Od roku asi 1993 nebo 1994 mam server,
> ktery dodneska bezi a behem toho casu samozrejme byl udrzovan,
> rozsirovan, upgradovan (i HW), a byla prizpusobovana konfigurace. Tech
> serveru je dnes celkem asi 40, nicmene ostatni jsou mladsi (v nasi skole
> treba od roku 1995). A prave moznost co nejmene pracne udrzby a upgradu
> je naprosto zasadni a *odlisuje* hrani od skutecne prace (kde proste
> nemate cas stravit ohybanim systemu a vlastnimi kompilacemi 40x jednotku
> casu).

Aha, takze to neni 10 let stara distribuce, ale distribuce neustale
upgradovana na vyssi verze. Nejsou to baliky pro tu 10 let starou
distribuci, ale pro nejakou novejsi, ktere se na tu starou napasovaly. Je
to tak? A problem vidite v tom, ze na Slackware se to pasuje obtizneji.
Chapu to dobre?

> Problem byva tam, kde to nefunguje, o coz (vetsinou) jde. V distribuci
> jsou dulezite vazby a ne jednotlive baliky. Musite mit prehled o
> celkovem vyvoji (napr. aplikace prechazeji na novejsi verze knihoven,
> kompilatoru a nekdy nefunguje dobre zpetna kompatibilita [tj. treba to
> nejde prelozit] a nekdy maji nejnovejsi verze pomerne fatalni nedostatky
> [model vyvojove a stabilni vetve, jak je znate treba z vyvoje jadra,
> nebyl vzdy samozrejmy - drive se i jadro proste vydavalo furt pryc]).
> Musite sledovat vyvoj a pro vsechny baliky periodicky sledovat nove
> [...]

Budto pouzivate stabilni verzi distribuce (at uz puvodni verzi nebo verzi
s opravami) a vse by vam melo fungovat nebo pouzivate nektere baliky z
novejsi verze distribuce ci z testovaci verze a pak si nemuzete byt jist
nicim. To je snad stejne u vsech distribuci, ne?

Nevim jake druhy oprav se vyskytuji v jinych distribucich, takze je mozne
ze bezpecnostni opravy + opravy zavaznych chyb ve Slackware (tj. zadna
nova funkcnost) jsou pro jine uzivatele malo.

Nevedu zadnou svatou valku za Slackware. Je mi uplne jedno, co kdo
pouziva, jen me zajimalo, kde vidite problem.

S pozdravem,

Stepan Roh