tuhnuti systemu

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pondělí Duben 19 00:40:31 CEST 2004

> Aha, takze provozujete sluzbu, kde jednodenni vypadek nepripada v uvahu,
> zvete si na to guru, ktery neni schopny mysql nainstalovat z distribuce
> (zda tehdy skutecne byl nejaky problem v mainstreamu je irelevantni) a
> resite to zbastlenou instalaci prehistoricke verze derave jako reseto.
Ale ten guru je skutecne guru. Nebudu ho jmenovat, ale zve si ho tu v okoli
hodne firem a vsichni jsou spokojeni. Jen tehdy opravdu vysel od mysql teamu
nejaky zbastl, ktery sice sel zkompilovat a dokonce spustit, ale neslo se k
nemu pripojit ani TCP ani z localhostu. Proste tam byla chyba, ktera (pry)
vznikla tim, ze do odladene verzi nekdo tesne pred uvolnenim udelal drobny
zasah bez nasledneho overeni. Takova ta chyba typu "dopisu tam jen komentar,
tim nic nezkazim", jenze se vam povede omylem na konci predchoziho radku
smazat strednik a nevsimnete si toho :-) Takze si reknete, ze se jednalo
pouze o komentar, ktery na funkci nema naprosto zadny vliv, proto to ani
nebudete kompilovat a testovat, zabalite to a poslete do sveta. Jasne, ze by
guru po nekolikadennim studiu zdrojaku asi tu chybu nasel, ale mozna taky
ne, protoze on neni v principu programator a pokud vim, tak mysql obsahuje i
casti v C nebo dokonce assembleru. Takze pokud je v mainstreamu chyba tohoto
druhu a prevezmou to do balikcku vsechny distribuce, tak to JE problem ;-)
No a co se tyka me "prehistoricke" verze mysql, tak ona je to 3.23.54
stable. Ja vim, uz je 4.1, dokonce 5.0alfa, ale tech problemu, co ctu v
konferencich. Zlaty prciny, totiz zlata 3.23.x :-)

> A jeste se tim chlubite.
Ja se nechlubim, ja to proste priznavam. Bezi to a jak jsme rikavali pri
udrzbe saloveho IBM "kdyz neco bezi, tak do toho nevrtat". Tento zpusob
profilaxe se nam velmi osvedcil. Oproti technikum z konkurencni firmy jsme
meli mnohem mene prostoju zavinenych padem systemu a to presto, ze oni
provadeli preventivni udrzbu ;-)

--
Petr