tuhnuti systemu

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Duben 19 02:22:30 CEST 2004

On Mon, 19 Apr 2004, Petr Vileta wrote:

> Ale ten guru je skutecne guru.

Mozna az moc velky guru. Mnozina lidi, kteri zvladnou do nejake linuxove
distribuce nainstalovat mysql se mi rozhodne nezda byt inkluzi mnoziny
guruu.

> Jen tehdy opravdu vysel od mysql teamu nejaky zbastl, ktery sice sel
> zkompilovat a dokonce spustit, ale neslo se k nemu pripojit ani TCP ani
> z localhostu.

Jenze v ten samy cas byla zcela jiste v distribuci verze, ktera fungovala.
Jmenoval jste RedHat a ten dela urcitou formu QA. Mozna, ze neni 100%, ale
garantuju vam, ze zcela nefunkcniho mysql by si nekdo vsimnul.

> Takze pokud je v mainstreamu chyba tohoto druhu a prevezmou to do
> balikcku vsechny distribuce, tak to JE problem ;-)

Finta je v tom, ze chybu, ktera znemozni zakladni funkcnost toho balicku,
distributori prevezmou jen tezko. Jestli na tom trvate, tak to take
nejakym overitelnym zpusobem dolozte, protoze ja vam proste _neverim_.

> No a co se tyka me "prehistoricke" verze mysql, tak ona je to 3.23.54
> stable. Ja vim, uz je 4.1, dokonce 5.0alfa, ale tech problemu, co ctu v
> konferencich. Zlaty prciny, totiz zlata 3.23.x :-)

Proti verzi 3.23.x rozhodne nic nemam, jsou-li v ni backporty vsech
relevantnich oprav.

> Ja se nechlubim, ja to proste priznavam. Bezi to a jak jsme rikavali pri
> udrzbe saloveho IBM "kdyz neco bezi, tak do toho nevrtat". Tento zpusob
> profilaxe se nam velmi osvedcil. Oproti technikum z konkurencni firmy
> jsme meli mnohem mene prostoju zavinenych padem systemu a to presto, ze
> oni provadeli preventivni udrzbu ;-)

Zcela zjevne zavazne chyby (mezi ktere se obvykle pocitaji zejmena
bezpecnostni chyby a chyby s potencialem zpusobit ztratu nebo poskozeni
dat) je zahodno opravit vzdy. Je ovsem take vhodne to udelat co
nejsetrneji a pokud mozno odstranenim jedne chyby nevytvorit jednu nebo
vice dalsich. Presne tak funguje vetsina linuxovych distribuci.

-- Honza Houstek