Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Pondělí Duben 19 10:34:05 CEST 2004

On Mon, 19 Apr 2004, Libor Chocholaty wrote:

> Balicek nezavisi na jinem bvalicku, ale na existenci knihovny xy
> v presne verzi a.b.c.

Primo: jestli nejaky program zavisi na *presne* verzi knihovny (a nikoli
verzi rozhrani te knihovny), tak je nekde velika chyba.

Secundo: zavislosti nemusi byt jen na knihovnach, napr. muze byt zavislost
na baliku poskytujicim nejaky pomocny program nebo datove soubory.

> Pak tu knihovnu proste rozumnycm zpusobem neupgradnete bez toho, aniz
> byste si porusili databazi zavislosti.

Rozumne navrzena koncepce baliku umoznuje prirozene mit v systemu podle
potreby najednou vic verzi od jedne dynamicke knihovny.

RH, pravda, v tomto smeru ponekud pokulhava a resi to vetsinou trochu
nasilne, dobre vyreseno to imho ma Debian (baliky libxyzN, kde N je
verze rozhrani) a vsiml jsem si, ze podobnou praxi zacal pouzivat i MDK.

> Nebo nejaky soft neni v RPM balicku k dispozici, prelozite ho ze
> zdrojaku a nainstalujete.

Vidim, ze peclive dodrzujete tabu zakazujici vytvaret nove soubory se
jmeny *.spec. (Ovsem mnohy software ma *.spec a nezridka i debian/* primo
pribalen...jiste, kvalita byva vselijaka, ale minimalne se to da pouzit
jako zakladni polotovar.)

> No, mate ho v systemu, ale balickovaci system o nem nic nevi, takze
> dalsi soft, ktery potrebuje ty knihovny zase instalujete s --nodeps.

Ze by zase GIGO? Kdyz si nekde udelate bordel, tak mate jen dve moznosti:
uklidit ho, nebo ho s kazdym dalsim krokem zvetsovat. Treti cesta, jak by
rekl pan profesor a prezident v jedne osobe, neni.