Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Luděk Kolář support na dvdlinux.cz
Pondělí Duben 19 11:05:10 CEST 2004

Quoting Libor Chocholaty <chocholaty na cncz.cz>:

> Ja myslim, ze balickovaci system jako takovy muze byt zlaty nebo stribrny,
> ale pokud maji balicky spatne definovane zavislosti, tak je lepsi balickovaci
> system bez zavislosti (jako ve Slackwaru), nez ten v RH nebo Debianu. Pokud
> musite instalovat balicek s --force a/nebo --nodeps, pak takovy system
> pozbyva smyslu. To jsou presne veci, ktere treba me osobne vadi na
> balickovacich systemech se zavislostmi. Ne prave pecliva priprava balicku.
> Balicek nezavisi na jinem bvalicku, ale na existenci knihovny xy v presne
> [...]

A co když vás vyzvu, ať mi najdete takové balíčky, které je potřeba
instalovat s volbou nodeps a jsou součástí distribuce?
Najdete mi aspoň tři, aby se nedalo říci, že to byl problém mezi klávesnicí a
židlí a teď to považujete za standardní vlastnost balíčků?

Už dlouho se mi nestalo, že bych nenašel takový software, který by nebyl v RPM
balíčku. Případně jsem si upravil SRPM balíček v tom případě, že nebyla k
dispozici aktuální verze.

Takže je IMHO klasický případ: jako začínající uživatel jste byl za RH vděčný,
naučil jste se vše potřebné. Potom se vám z nějakého důvodu nepodařilo vyřešit
problém s instalací RPM balíčku a vzhledem k tomu, že už jste něco uměl, tak
jste si mohl dovolit kompilaci nebo instalaci takové distribuce, která na
závilostech není primárně postavena.
A teď to považujete za hotovou věc, programy jako jako apt-get nebo yum jste ani
nezkusil, protože ty dokáží nejzákladnější problémy se závislostmi bez problémů
vyřešit.

Shrnuto podtrženo: klasické "flame" vlákno...

L. K.

--
DVD Linux
P.O.Box 12