Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Libor Chocholaty chocholaty na cncz.cz
Pondělí Duben 19 11:18:01 CEST 2004

Luděk Kolář wrote:

>A co když vás vyzvu, ať mi najdete takové balíčky, které je potřeba
>instalovat s volbou nodeps a jsou součástí distribuce?

Ale o tom to prave je, ne vzdy jsou potrebne balicky soucasti
distribuce. A na desktopu se do teto situace dostanate velmi snadno.
Jeste ted si vzpominam na to, jak jsem skripal zuby pri pokusu
upgradnout mozillu nebo evolution.

>Najdete mi aspoň tři, aby se nedalo říci, že to byl problém mezi klávesnicí a
>židlí a teď to považujete za standardní vlastnost balíčků?
>
>Už dlouho se mi nestalo, že bych nenašel takový software, který by nebyl v RPM
>balíčku. Případně jsem si upravil SRPM balíček v tom případě, že nebyla k
>dispozici aktuální verze.
>
>Takže je IMHO klasický případ: jako začínající uživatel jste byl za RH vděčný,

No, RH byla prvni distribuce jakou jsem videl. Proste kamos ji pouzival
a tak jsem ji zacal pouzivat taky. Proc ne, jinou jsem neznal a vedel
jsem kam jit pro radu.

>naučil jste se vše potřebné. Potom se vám z nějakého důvodu nepodařilo vyřešit
>problém s instalací RPM balíčku a vzhledem k tomu, že už jste něco uměl, tak
>jste si mohl dovolit kompilaci nebo instalaci takové distribuce, která na
>závilostech není primárně postavena.
>A teď to považujete za hotovou věc, programy jako jako apt-get nebo yum jste ani
>nezkusil, protože ty dokáží nejzákladnější problémy se závislostmi bez problémů
>vyřešit.

Ale ano zkusil a prave u Debianich balicku jsem velmi tvrde narazil.
Mel jsem tu cest sedet par hodin i u SuSE Linuxu a muzu vam rict, ze to
nebyl prijemne straveny cas. Dokud vsechno funguje, tak se to zda
skvele, ale kdyz vam daji do ruky server, na ktery mate nainstalovat
nejaky soft a je na nem SuSE, i kdyz jste jim rikali, ze testovano bylo
na RH a snazite se to rozchodit a SuSE vidite poprve v zivote... Reknete
si fajn, konfiguracni udelatka neznam, ale nejsem zas takova lama, abych
to nenakonfiguroval rucne. No, zjistil jsem, ze jsem byl takova lama.
SuSE se branilo uspecne prekonfigurovani do te miry, ze jsem si rekl, ze
neni casu nazbyt a tu masinu jsem preinstaloval. Kdybych tenkrat s sebou
nemel instalacku Slackwaru, tak jsem byl v haji.

>Shrnuto podtrženo: klasické "flame" vlákno...

Souhlas :-)

Libor