Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Duben 20 16:00:11 CEST 2004

> A co když vás vyzvu, ať mi najdete takové balíčky, které je potřeba
> instalovat s volbou nodeps a jsou součástí distribuce?
> Najdete mi aspoň tři, aby se nedalo říci, že to byl problém mezi klávesnicí a
> židlí a teď to považujete za standardní vlastnost balíčků?
  Heh dobre, treba Fedora Core 1, midnight commander. Zaprasi nainstalovany
system bez Xek tunou nepotrebneho Xmoroveho bordelu a knihoven. Console only
verze to samozrejme neni, bez X knihoven si ani neskrtne.
  Naproti tomu ve slacku jsou balicky pro zakladni veci (mc, vim, gv apod.) jak
pouze konzolove, tak pripadne pro Xka. Docela super.
  Muzu jmenovat dalsi takove priklady ale ma to k necemu cenu? Krome dokazovani
si neceho? Zakladni otazku, kterou je, ze skutecne _existuji_ lide kterym
je ze zavislosti spatne, to neresi. Ze ti vyhovuji zavislosti != ze vyhovuji
mne.

> Takže je IMHO klasický případ: jako začínající uživatel jste byl za RH vděčný,
> naučil jste se vše potřebné. Potom se vám z nějakého důvodu nepodařilo vyřešit
> problém s instalací RPM balíčku a vzhledem k tomu, že už jste něco uměl, tak
> jste si mohl dovolit kompilaci nebo instalaci takové distribuce, která na
> závilostech není primárně postavena.
> A teď to považujete za hotovou věc, programy jako jako apt-get nebo yum jste ani
> nezkusil, protože ty dokáží nejzákladnější problémy se závislostmi bez problémů
> vyřešit.
  Klasicky pripad? Za klasicky pripad bych povazoval slackera ktery na Slacku
zacal a uz u nej zustal. Nebo je to normalni, ze RH-like usera v nejakem
bode T na casove ose rapne flashback, zmeni distro a je happy ;-))) ? Pokud
je to normalni tak to znamena jen jedine: ze user potrebuje jine distro
_od zacatku_ ale jaksi zacal s nevhodnym...

> Shrnuto podtrženo: klasické "flame" vlákno...
  Jupi, tady se vzacne shodneme :-) Nemam v zasade nic moc proti zadnemu
distru, jen flame o balickovacich systemech a distrech jsou o nicem. Kazdy
ma natolik jine naroky, ze se ani neodvazuji tvrdtit ze nejaky system jak by
mela vypadat distribuce je idealni. Pro nekoho je treba nejlepsi distribuce ta,
ktera ma kopu zavislosti, vsechno sosa z netu a compiluje za pochodu aniz
by vlastne vedel jak to cele pracuje a proc to dela, ale jednoduse mu
vyhovuje. A pro spoustu lidi je zase nestravitelna predstava jakychkoliv
zavislosti. Totez plati pro administraci: je to hlavne o poradku a vyznani se.
Dobry spravce muze spravovat klidne 20+ masin sam a bez nejakych zavislosti
pokud se v tom vyzna a ma v nich svuj poradek zatimco druhy potrebuje nejaky
jiny system jinak by je neuspravcoval. Ale neznamena to, ze kdyz prvni
admin dostane doruky 2. distro ze bude pracovat lepe, spise naopak...
  Krasny priklad z tohoto threadu: Pana Zak popisoval jak by si predstavoval
dobre udelanou distribuci. Spousta lidi by to uvitala a dovedu si predstavit
ze pro spoustu lidi bude super a ulehci jim praci, ale me osobne treba
z predstavi takoveho distra mrazi v zadech protoze to fakt nemusim...

  Fakt, hadat se o tom jestli zavislosti ano nebo ne je hovadina. Je fajn,
ze je na vyber hafo dister z jedne u druhe strany barikady a kazdy si muze
vybrat co chce ale nemusi pomlouvat druhou stranu... Hosi hosi, kdybyste meli
jen 'jeden jediny spravny a porad stejne wypadajici shit na kterem nikdo nic
neuprawi a nedodela do nej a nikdy jinak...(TM)' (podobnost s m$ morem ciste
zamerna) tak by nebylo o cem se hadat ;-) m$ Widle na vas :-)!
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz