KOMERCE: Linuxove sluzby?

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Duben 20 13:26:36 CEST 2004

	Já vesměs také, jen se na to nedívám jen z pozice zaměstnance
ale také toho chlebodarce (i vlastniho), že za dva roky taky mohu jít
kopat to vedení místo toho abych byl "nacpaný" unitř něho...:-) (berte
to prosím s nadsázkou), ale rad bych na trhu zůustal na současné nebo
lepší pozici ještě nějaké desetiletí (krátkodobý start-up a pak exit
není můj cíl)

> Padl tady argument, že z principu nic garantovat nejde. To, že vezme
> záruky poskytovatel na sebe, je ale to kouzlo této služby. Zákazníka

	To IMHO je ale omyl, to není kouzlo služby, ale oblast
pojištovnictví a zajišťovnictví, což mi z hlediska technického k IT
vůbec nesedí... tedy alespoň tak, jak tyto řekněme rovněž služby chápu
já. Ano, zaplatím za to, že někdo jiný za mne nese to riziko, bohužel
jsem i na druhé straně a ptám se, co to je zač ten, co to riziko chce
nést při plném vědomí a svědomí a požaduje za to úplatu v patřičné výši
a jakým způsobem to garantuje a co si na něm vezmu, pokud svých závazků
není schopen dostát - v krátkosti - ochrana investic (i za banky mi do
určité přesné výše ručí stát, u pojišťoven nikdo, u IT maximalně do
úrovně pojišťoven - takže trochu zamotaný kruh, ne?).

	Placeně to dělám už dost let, odhadem asi tak 7-8 (?) a posun za
tu dobu jsem moc neviděl - snad jen, že když se dneska řekne Linux, tak
už z toho nemá protistrana kopřivku a občas zdatnější oddělení (nemusí
být IT, stačí technické) ví i o čem mluvím (a nebo naopak to okamžitě
zavrhne, protože to zpravidla není tak sexy jako wokýnka v MS Windows)

> Souhlas. Kdyby byl problém tyto služby u nás získat, měli
> bychom monopol,
> a já bych asi nevěděl, co s penězma. ;-)

	Duopol nebo spíše oligopol...:-) Bohužel ani to by k pohádkovému
majetku nevedlo, protože zákazníky je třeba si vychovat, možná máte
štěstí na tu smetanu. Zákazníci jsou vychovatelní, ale těch vychovaných
je minimum a těch, co si dokáží počítat své režie a svůj bussiness ještě
méně (ale o tom jsme se už bavili dávno) - zmíněný příklad se ztrátou
5.000,- Kč a tím pádem rád z fleku dá 2.000,- a jsou všichni spokojeni
není ani přehnaný, bohužel vesměs ani reálný, protože lidé, kteří právě
o takovýchto věcech rozhodují rozhodují zpravidla na základě podkladů,
které jim připraví podřízení, kteří tímto způsobem neumí uvažovat ani
neuvažují (třeba ani nemají možnost ty náklady vyčíslit - nedostanou se
k těm makročíslům) a tak už pak zbývá jen skutečně managerská (osobní)
rozhodnutí (a snad to dopadne dobře nebo se necháme koupit) a nebo
korupce (nemusí jít jen o finance, pro začátek řekněme osobní vazby)....
- a že taková špatná rozhodnutí dělají i velikání (kteří pokud to neumí
sami mají na to, aby měli ty nejlepší mozky v této oblasti) víme v IT
možná lépe než v jiných oborech (kde se to už více naučili či spíše
poučili)...