KOMERCE: Linuxove sluzby?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Duben 20 14:30:59 CEST 2004

On Tue, Apr 20, 2004 at 01:26:36PM +0200, Ing. Pavel Janousek wrote:

> 	To IMHO je ale omyl, to není kouzlo služby, ale oblast
> pojištovnictví a zajišťovnictví, což mi z hlediska technického k IT
> vůbec nesedí... tedy alespoň tak, jak tyto řekněme rovněž služby chápu
> já. Ano, zaplatím za to, že někdo jiný za mne nese to riziko, bohužel
> jsem i na druhé straně a ptám se, co to je zač ten, co to riziko chce

 To riziko na sebe muze vzit prave  pro to, ze se ve vetsi mire (rozumej
 vice zakaznikum) poskytuje  podobnou sluzbu napriklad na  podobnem HW a
 tedy  ma  prave proto  prostredky  technicke  a odborne  pro  zajisteni
 nebo  v  pripade  poruchy  nahradu za  stuzbu/HW. Vubec  nemusi  jit  o
 "oblast  pojistovnictvi". Proste  provozuje  20 kusu  stejnych  serveru
 takze muze  mit jeden zalozni  a neni to pro  nej zadny velky  naklad a
 je  schopen celit  riziku,  ktere se  zda  zakaznikum neprekonatelne  a
 negarantovatelne. A to je outsourcing --  nechat to delat nekoho kdo je
 to schopen delat za vyrazne nizsich nakladu a pripadne rizik.

> štěstí na tu smetanu. Zákazníci jsou vychovatelní, ale těch vychovaných
> je minimum a těch, co si dokáží počítat své režie a svůj bussiness ještě
> méně (ale o tom jsme se už bavili dávno) - zmíněný příklad se ztrátou

 Pokud si  neumeji spocitat naklady  a jejich konkurence ano,  tak drive
 nebo  pozdeji tydle  firmy umrou. A  cim  vetsi a  otevrenejsi trh  tim
 doufejme umrou drive :-)

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>