KOMERCE: Linuxove sluzby?

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Duben 20 14:41:42 CEST 2004

	Princip toho chapu a znam (aplikuji taktez) - v tom
bankovnictvi, resp. financich vzdy platilo ze penize delaji penize - uz
treba jen tim, ze se investuji... (ano mohou spatne - ale da se
investovat bezpecne s malym ziskem (stale ziskem!) nebo nebezpecnejsi s
vyssim).

	U toho HW mi nikdo nezaruci, ze odejde jen kousek/cast stroju,
vetsinu podobnych blahove "zalohovanych" projektu by polozilo uz jen to,
kdyby vypadlo rekneme 20% prostredku - ano smlouvy zpravidla vylucuji
zasah vyssi moci (soucast SLA), ale co treba sabotaz? Pokud se dodavatel
na to polozi, kdo a jak mi zaplati nahradu (podotykam, ze podobne
smlouvy jsou o trochu jinou dimenzi jinde nez obycejna servisni smlouva)
ktera je soucasti te SLA, navic kdyz existuje zakonem dany klic postupu
uspokojovani veritelu? Nikdo... Tak k cemu mi je? Pokud se pojistim a
budu provozovat neco, co je dle smlouvy soucasti kryti a stane se to,
mam smulu, ale stale tu byla cesta, ze jsem si byl rizika vedom a proto
jsem to nedelal.

	Jenze kor kdyz ta zakladna v IT vypada tak jak vypada je to
riziko nevypocitatelne a cesta "nedelat" tu neni... - jen se mi z pozice
dodavatele a s ohledem na rizika nezda ta prenesena odpovednost,
konstatni TCO apod. - coz jako zakaznika mne trapit nemusi, jde mi spise
o to, zda-li ta bezpecnost neni jen falesne zdani...