Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Jan Kubik jan.kubik na kb-soft.com
Středa Duben 21 12:16:20 CEST 2004

hallo,

>"Stanislav PETR" <stanislav.petr na glux.cz> wrote
>
> Dlouho jsem do tedo diskuze nezasahoval. Ale muzete mi dak konkretni
> priklad, kde balickovaci system se zavlislostmi selze? Pouzivam RH od

selze tehdy, kdy je treba poslat technika k zakaznikovi aby nainstaloval
server. Budto mu reknete aby nainstaloval vsechno, pak se to muze
podarit, jakmile chcete, aby se neco neinstalovalo, tak je mily
kolega vyrizen, protoze bude zahrnut mnozstvim dotazu , kterym nerozumi.
Sahne k mobilu a bude telefonovat do firmy s otazkou co ma delat.
Samozrejme, ze nenatrefi prave toho spravneho cloveka a cela zalezitost,
ktera by mela trvat 10 minut se protahne na 5 hodin.

> Prave naopak. Dostal se mi pod spravu jeden server se slackware. A
> rozbehnout tam PHP, ktere potrebovalo ke svemu behu Cyrus, ktery
> potreboval OpenSSL, ktere bez uz nevim ceho nebezelo, ..., byl ukol
> skoro na tyden.

takze vy mate priklad kdy to bez zavislosti nejde a ja mam priklad kdy to
s nimi take nejde.
Prima, takze se konecne muzeme zacit bavit o tom, jak to udelat, abychom
byli oba spokojeni.

> V zadnem pripade nechci tvrdit, ze jeden ze systemu je lepsi, ale spis
> si myslim, ze kazdemu vyhovuje neco jineho.

tento argument mi pomalu ale jiste leze na nervy. Odpovidam na to zde, ale
je
to snad v kazdem prispevku.
Pro smysluplnou praci v jakekoliv technicke oblasti potrebujeme normy a ne
aby
se pouzivalo co jak komu vyhovuje.
Skutecne se uz ve skolach o normalizaci, typizaci a unifikaci nemluvi?

s pozdravem
Jan Kubik