Soucasnost a volba RedHat-like distro na server

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Duben 22 00:10:07 CEST 2004

On Wed, Apr 21, 2004 at 05:42:16PM +0200, Libor Chocholaty wrote:

> To jsem nikdy netvrdil. Urcite to jsou prasarny nejhrubsiho zrna, ale me
> staci a jsem spokojeny, kdyz comp funguje tak, jak ja chci. Taky by me
> zajimalo, kde jsou konkretne RH konfiguraky popsany. Ono se rekne lehce,
> necte dokumentaci, tak je to jeho chyba. Potiz je v tom, ze casto ta
> dokumentace neni tak dobra, jak by byt mela.

$ rpm -qd initscripts  (pomineme extra dokumentaci v HTML a PDF)
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/ChangeLog
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/changes.ipv6
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/ipv6-6to4.howto
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/ipv6-tunnel.howto
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/static-routes-ipv6
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/sysconfig.txt
/usr/share/doc/initscripts-7.31.9.EL/sysvinitfiles
/usr/share/man/man1/consoletype.1.gz
/usr/share/man/man1/doexec.1.gz
/usr/share/man/man1/genhostid.1.gz
/usr/share/man/man1/initlog.1.gz
/usr/share/man/man1/ipcalc.1.gz
/usr/share/man/man1/netreport.1.gz
/usr/share/man/man1/usleep.1.gz
/usr/share/man/man8/ppp-watch.8.gz
/usr/share/man/man8/sys-unconfig.8.gz
/usr/share/man/man8/usernetctl.8.gz

Problem je v tom, ze misto abyste vyresil vlastni problem nebo si
precetl dokumentaci a pripadny problem nahlasil, tak se ohanite
problemem zavislosti, zbytecnosti balickovaciho systemu a dalsimi ulety
(aniz byste si sahnul alespon trochu na jadro problemu) - a to vcetne
shazovani dokumentace jeste pred tim, nez jste ji videl.

> Muj problem tenkrat nebyl se startovacim skriptem, ale s nejakym docela
> obycejnym programem, ktery misto, abys e poustela binarka, tam byl
> nekolikaobrazovkovy wrapper v shellu, ktery pak teprve spoustel tu binarku.
> V tom wrapperu byla chyba a tak jsem ho smazal, prejmenoval binarku a bylo

Pri takovem reseni nemate pravo prudit, ale mate se tise v koute stydet.

> vymalovano. Urcite jsem si tim zanesl do systemu nejakou desne nebezpecnou
> chybu typu, kterou se ten wrapper snazil resit, ale aspon to fungvalo.
> Jelikoz na tom pocitaci pracuju ja a obcas moje pritelkyne, tak jsem se
> nejake lokalne zneuzitelne chyby moc nebal. :-)

Shellovy wrapper zde zrejme nezvysuje bezpecnost (muzete si tu binarku
stejne zavolat primo), ale zabezpecuje asi nejaky druh kompatibility
(napr. byste pomoci wrapperu mohl resit zde probirany problem dvou
ruznych binarek pro mc - jednu s X11 knihovnami a druhou bez).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz