Práva souboru* na WWW

Michal Samek spec_list na tony.cz
Sobota Duben 24 11:59:39 CEST 2004

V Čt, 22. 04. 2004 v 13:14, Jaroslav Lukesh píše:

> Nepletete si to trosku s Gadfly modulem relacni databaze ktera je v zope?

Ani ne. Jde o to, ze zodb si udrzuje v pameti index vsech objektu
(myslim ze jako list). Ale je fakt, ze mne to stvalo v dobe, kdy nebylo
az tak bezne mit giga ramky. Navic jsem to chtel pouzit jako zaklad pro
aplikaci bezici na klientech a komunikujici pres web s uzivatelem - tam
uz nemuzete ocekavat ze je ten stroj oveseny jako vanocni stromek.

> Mam >600MB ZODB databazi s  cca 200.000 objekty a cely zope mi v pameti
> zabira asi 30M a to jeste nektere veci cachuji do RAMky. Fakt ale je, ze
> nektere veci (treba generovani kompletniho vysledku z nekolika velkych
> vzajemne provazanych CSV souboru ktere nejsou v SQL) spolkne na chvilku
> i pul giga. Ale po prehrnuti do SQL pohoda.

Jo to je typicke - nakonec vas to donuti mit data ulozena externe a pak
to trochu ztraci to kouzlo. Nebo si zkuste nahazet par tisic objektu do
folderu - bez sance, ani s btree folderem.

> Ja na zmatky neprisel. To ze tam jednu vec lze udelat X zpusoby, je
> jedine dobre a prijdete na to jedine v okamziku az kdyz to prave takhle
> budete potrebovat.
>
> <dtml-var promenna>
> <dtml-var "promenna()">
> <dtml-var "_['promenna']">
> + TAL ...

Kdyz jsem zope objevoval, ocekaval jsem dobre navrzenou platformu  pro
obecny aplikacni server. A to zope2 neni - ono to vyrostlo spis z CMS,
ke kteremu se lepily dalsi veci. Dost blbe se v tom vyrabi vlastni
produkty, API jsou navrzena tak nejak z rychliku, dokumentace je
roztristena a casto v minulosti, DTML je spis pruser, atd. Ale je fakt,
ze jsem nic lepsiho nevidel. Proto s tim taky hosi sekli a zacli v
podstate na zelene louce vyrabet zope3, ktere by melo prinest opravdu
moznost psat reusable components a dobre navrzena API. Uz to trochu
zkousim a nevypada to zle. No a navic je to python, ten jazyk si clovek
musi zamilovat. Skoda, ze nas ve skole tlaci do javy.

No cekal jsem, ze se ozvete :) ale jsme asi trochu mimo tema...

Michal Samek