Webware for Python (Re: Práva souboru* na WWW)

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Sobota Duben 24 13:34:47 CEST 2004

Michal Samek wrote/napsal:

: Kdyz jsem zope objevoval, ocekaval jsem dobre navrzenou platformu  pro
: obecny aplikacni server. A to zope2 neni - ono to vyrostlo spis z CMS,
: ke kteremu se lepily dalsi veci. Dost blbe se v tom vyrabi vlastni
: produkty, API jsou navrzena tak nejak z rychliku, dokumentace je
: roztristena a casto v minulosti, DTML je spis pruser, atd. Ale je fakt,
: ze jsem nic lepsiho nevidel.

   Slušný základ pro aplikační server jest Webware For Python
(čerstvý nový web na) http://www.webwareforpython.org/ či
http://www.w4py.org/

    Není triviální na naučení (stejně jako Zope), ale oproti Zope mnohem
jednodušší (což může, ale musí být nevýhoda).

    Autoři vzali pěkné vlastnosti z různých jazyků a aplikací a docela
se jim to povedlo: servlety, Java^H^H^H^HPython server pages, rozumná
správa formulářů (FormKit), šablony (Cheetah Template), Data Object
(MiddleKit) aj.

    Nad Webwarem jede např. http://www.vorbis.org/  a asi i další.
Pokusně jsem nad ním implementoval nový firemní web a přesto, že jsem
nevyužil všechny vlastnosti Webwaru, ve srovnání s jinými alternativami
jsem si zjednodušil život (Zope jsem používal kdysi dávno).

    S pozdravem

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>