Práva souboru* na WWW

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Duben 24 22:04:36 CEST 2004

Michal Samek wrote:
> V Ä?t, 22. 04. 2004 v 13:14, Jaroslav Lukesh pĂ­ĹĄe:

> Ani ne. Jde o to, ze zodb si udrzuje v pameti index vsech objektu
> (myslim ze jako list). Ale je fakt, ze mne to stvalo v dobe, kdy nebylo
> az tak bezne mit giga ramky. Navic jsem to chtel pouzit jako zaklad pro

Tak ten index je naprosto pochopitelny, jinak by pristup do ZODB nebyl
az tak rychly (a jako ze je pekne rychly - srovnejte benchmark zope s
apachem kdy zope serviruje DTML soubory bez aktivniho obsahu a apache
staticke HTML - zope da asi polovinu toho co apache).

> Jo to je typicke - nakonec vas to donuti mit data ulozena externe a pak

Zope bere v uvahu, ze stromova databaze neni vsespasitelna a na nektere
veci je vyhodnejsi relacni. Proc by tam asi primo v zakladnim vybaveni
byly taky docela povedene ZSQL metody?

Zkuste si generovat stranky z relacni databaze, a totez ze stromove,
ktera ma navic dedicnost. Dudy a nebe.

> to trochu ztraci to kouzlo. Nebo si zkuste nahazet par tisic objektu do
> folderu - bez sance, ani s btree folderem.

To ze mate nekolik tisic objektu ve folderu, svedci o spatne navrzenm
systemu. Popremyslejte, jestli by nebylo lepsi mit ta data v relacni DB.

> Kdyz jsem zope objevoval, ocekaval jsem dobre navrzenou platformu  pro
> obecny aplikacni server. A to zope2 neni - ono to vyrostlo spis z CMS

Filozofie byla app server se spravou pres web.

> ke kteremu se lepily dalsi veci. Dost blbe se v tom vyrabi vlastni

ano, napred clovek se mu musi hodne venovat, jinak neudela v podstate nic.

> produkty, API jsou navrzena tak nejak z rychliku, dokumentace je
> roztristena a casto v minulosti, DTML je spis pruser, atd. Ale je fakt,

API jsou OK, ale musite si k nim najit cestu :o)

Dokumentace je katastrofa. Hodne veci hledam stylm google nebo fulltext
pres zdrojaky, proste o nich neni v doc ani Ň.

Pruser je prechod na UTF, ten nadelel vic problemu nez bylo predtim.
Proto se jeste drzim 2.5.1, na kterou jsem udelal CP1250 patch. Se
spravnym locale naprosto bez problemu i se znakem z jine znakove sady,
coz treba u 2.6+ uz neplati.

> ze jsem nic lepsiho nevidel. Proto s tim taky hosi sekli a zacli v
> podstate na zelene louce vyrabet zope3, ktere by melo prinest opravdu
> moznost psat reusable components a dobre navrzena API. Uz to trochu

Zope3 muze existovat jedine diky neblahe zkusenoti se zope2, ktere je
velmi narocne na provozovatele. Taky proto treba se zope uvadi ze je
vhodne v nasazenich od 180.000$ do 4.000.000$.

Nicmene jsem si na nej napsal vlastni system, ktery je maximalne
efektivni co se tyce plneni. Kupodivu ani neni moc dlouhy (10k), jen
maximalne vyuziva vseho, co zope nabizi (co radek, to "perla"). Pravda
je, ze jsem se zopem zatim "nenarazil" (pod linuxem, pod okny ano -
problem s datumem!).

> zkousim a nevypada to zle. No a navic je to python, ten jazyk si clovek
> musi zamilovat. Skoda, ze nas ve skole tlaci do javy.

Python je skvely, jen jsem jeste nemel cas se jej poradne naucit a
nektere veci se mi hur chapaly nebot jsem prece jen odrostlejsi a
objektove programovani v me dobe mladi jeste neexistovalo (muj posledni
tabulkou prekladu instrukci v ruce).

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!