Kompilace pro Linux pod Windowsem

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Duben 25 03:02:37 CEST 2004

On Sun, 25 Apr 2004, František Burian wrote:

> To bohuzel nejde, nejsem tak bohaty abych mel doma vice pocitacu. Deska
> i pamnet by byla, ale chybi disk. Predpokladam, ze 80 MB disk ktery mam
> doma asi na sprovozneni gcc nestaci, ze?

Hmm, 800 MB disk vam dam za odvoz. V bazaru sezenete disky do 10GB za
pakatel.

> Hm, zivot je skola a clovek se stale uci ... Pokud me nekdo nakopne tim
> spravnym smerem, tak to zvladnu, v kazde pripade se mrknu na ten cygwin.

Dobre vam radim, _nesnazte_ se o to. Nebude to jednoduche a pravdepodobne
se vam to nepovede, i kdyby do vas kopal cely Banik. Ctverny Axel asi
tezko zvladnete, neumite-li objet stadion kolem dokola bez padu.

Navic jestli mate na disku dost mista na Cygwin s build prostredim, tak si
tam muzete rovnou nainstalovat Linux.

> Jeste jak je to stemi verzemi? To co vyleze z kompilatoru bude zavisle
> na tom, jestli je to Debian, Red Hat, Suse, nebo to bude univerzalni az
> na verzi libc?

Bude to zaviset na tom, proti cemu to budete kompilovat. Chcete-li to pak
provozovat v Debianu, mel byste vsechny rekvizity vzit z Debianu. V
patologickych pripadech muze zaviset i na verzi gcc (coz plati zejmena o
C++). I kdyz jista kompatibilita (hlavne zpetna) by mela byt.

> Ach ty jazyky, ve skole mi nikdy nesly :D Ale priste uz nebudu
> sklonovat, to jsem nevedel, ze se nesklonuji. (Mezi nama dvouma, stejne
> jim furt budu rikat woknousy :D ).

Me zaujalo, ze to nesklonujete jako pomnozne jmeno, tj. Windows bez
Windowsu, pripadne Woknous bez Woknousu. Sice nevim, kdo ma autoritu toto
bezpochybnitelne rozhodnout, ale obecne se Windows sklonuji jako pomnozne
jmeno, zatimco Linux nikoliv.

Jak si kdo komoli Win* je mi jedno, ale ty "linuxy" mi vadi.

-- Honza Houstek