Zope [WAS Práva souboru* na WWW]

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Duben 26 18:57:10 CEST 2004

Michal Samek wrote:
> V So, 24. 04. 2004 v 22:04, Jaroslav Lukesh pĂ­ĹĄe:
>

> Ja vim, ze muzu mit data v sql. Ale prave proto jsem sel po zope, abych
> se tomu *mohl* vyhnout. Predstavte si tu paradicku, pristupovat na
> datove objekty primo metodama, zadne select-update-porad-dokola. Anebo

ale vzdyt muzete na objekt v SQL pristoupit jako by byl ve stromu. Ovsem
musite mit ty SQL **select/update/porad/dokola** nadefinovane a
pristupujete na ne presne jak jsem napsal mezi **.

> polymorfismus - co takhle e-shop, ve kterem mate pro ruzne typy zbozi
> ruzne tridy s ruznymi vlastnostmi a implementaci metod, to by bylo to
> prave "Object Publishing". Takhle kdyz si vymyslim novy typ objektu,

jo, dobry priklad. ALe nevzdaval bych to, urcite to tam nejak jde, jen
jsme to jeste neobjevili. Andreas Jung by to urcite vedel ;-)

Zkuste se podivat na zalozku "advanced" u ZSQL metody, You may specify a
class for the data records....

> ktery ma data v sql, musim resit rozsireni struktury tabulky nebo rovnou
> to ukladat do jine. Ale zodb je vhodna prave tak akorat na ulozeni
> aplikacnich objektu - skriptu atd. Kdyz tam budete sypat data, budete
> muset resit jejich "rozfolderovani" do nejakeho stromu, jinak to zope

Na sypani dat bych pouzil LocalFS, ExternalFile a podobne objekty ;-)

> casem prestane zvladat. A zacne vam vadit, ze se drzi index cele zodb v
> pameti. Sice existuje moznost storage zodb v Berkeley db, index objektu
> to ale stale bude tahat do pameti.

Nevim, server ma 128M (zbytek mi krkounsti businessmani prodali - zepry
kdyz je to linuxm, tak mu staci malo - hlavne ze na woknech maji 2G) a
zopeDB 600M, zhruba 200000 objektu. Problem je akorat s exportem objektu
z databaze ktery ma 80M, to leze i do swapu. Nekdy tam budu muset pridat
to slibene pul gigo pameti.

> No ja uz jsem taky stary pes (skoro tak stary jako unix sam), z toho si

Za me ho jeste psali :o)

> nic nedelejte :) (a ta skola je dalkove a spis kvuli toho, ze kdyz ji
> dneska nemate, daji vam polovicni plat)

To snad platilo za komunistu, ne? Dneska se prece lidi neplati podle
skol, ale podle schopnosti! To teda vejram, kolik komunistu nam jeste
vladne. Pryc s nima! Defenestraci!!!

Mějte se fajn,

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!