Rustina v sambe

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Úterý Duben 27 00:45:36 CEST 2004

Dne Mon, Apr 26, 2004 at 09:52:25PM +0200, Jaroslav Lukesh napsal:

> Ulozite.li rusky znak z ruskych woken, pod linuxem nastavenym na
> iso8859-2/cp852 bude videt prinejhorsim jen "?", pod ceskymi wokny to
> mozna ani neotevrete (problem woken), ale pod ruskymi ano (dyt rikam ze
> je to problem woken).

No ona to neni az tak uplne pravda, to ze soubor neotevre je problem v
sambe, protoze windows z definice nerozlisuji velikost pismen a tak mohou
nazvy souboru posilat jak chteji. Proto je posilaji samymi velkymi pismeny.
Samba naopak velikost rozlisuje a uzivateli posila pismena tak jak jsou na
disku. Takze to ze neni mozne soubor otevrit je tim, ze samba nenajde na
disku zadny soubor psany velkymi pismeny a neumi pismena s dikaritikou
prevest na mala/velka. To se muze naucit, ale ve verzi 2.2.x jen pro jednu
znakovou sadu.

> Jen si do systemu nedavejte UTF-8 kodovani, to je prava pohroma. Vsak se
> podivejte, co to udela v UTF-8 enabled serveru:

Podle me mu nezbyva nic jineho, nez zavest UTF-8, vsechna windows
zupgradovat na winxp (mozna i win 2k, uz nevim) a sambu na sambu 3.x.x,
potom dosahne toho, ze na drate se budou nazvy souboru posilat v unicode,
samba bude pro unicode umet prevadet velikosti pismen a na disku to bude mit
take v unicode.

Jina sance jak naucit sambu mangling soucasne pro dve znakove sady
neexistuje, leda nejake brutalni obezlicky s tim, ze kazdy share bude v jine
sade, ale to je strasne nespolehlive a problematicke.

zdravim
dan