stahovat pri nevyuziti linky

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Středa Duben 28 08:23:11 CEST 2004

On Wed, 28 Apr 2004, oldfrog.linux na volny.cz wrote:

> Aha, ovsem jelikoz se data nemuzou nikde moc hromadit, po urcite dobe
> prestane byt uzke hrdlo zatezovano nezadoucim mene priorizovanym
> trafficem a klient browsdac dostane prece jen prednost, ne? Ovsem je
> pravda, ze to "odumreni" nezadouciho prenosu obstara tcp a ne primo QOS.
> Ovsem neni mi tedy jasne, kam do prenosove trasy by bylo nejvhodnejsi
> teoreticky umistit QOS. To by preci musel "qosit" jiz zdrojovy server
> coz je dost nemyslitelne...

QoSit se musi tam, kde je fronta. Za normalnich okolnosti bude nekde u
providera (postupuju-li smerem od meho pocitace do internetu, tak fronta
vznika v miste, kde dojde ke zrychleni linky).

Abych ingress mohl nejak rozumne shapovat od sebe, tak k sobe primarne
musim dostat frontu. To se udela tak, ze dam celkovy limit na odchozi
traffic z LAN rozhrani o neco malo mensi, nez je kapacita linky. Porad to
sice neni ono, ale moznost manipulace s frontou (tj. nemusim jen
zahazovat, muzu i zpozdovat) je znat.

Problem nastava ovsem v okamziku, kdy rychlost linky k providerovi kolisa.

-- Honza Houstek