SPF record

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Středa Srpen 11 12:23:44 CEST 2004

Pavel Urban wrote:

> [...]

Uz jsem TO nasel. Kupodivu :-) je to prino v tom souboru, ze ktereho
jsem jiz citoval (draft-ietf-marid-protocol-00.txt).

> Jak se to vezme. SPF pochopitelne nezabrani tomu, aby nekdo poslal
> spam... ale (teoreticky, v pripade, ze vsichni budou pouzivat SPF)
> zabrani falsovani odesilatele. Budete moci posilat spamy z
> @mojeblbadomena.biz, ale uz nemuzete poslat mail treba z @yahoo.com.
> Teda muzete, ale nedojde. Dalsi krok pochopitelne bude ten, ze se po
> prvni varce spamu objevite na vsech moznych blacklistech atd atd.
>
> P.U.

	Asi jsem fakt tupej. Jak se PopisovanaSkvelaBudoucnost lisi od
stavajiciho stavu ? Cerne seznamy uz existuji, MX zaznamy taky, pouze se
nekontrolovaly.
	Ano. Dostavam moznost zverejnit (a zviditelnit :-) to, ze mam nejen
_prijimajici_MTA_ (MX zaznam) ale i _odeslilaci_MTA_ (dosud nemusel byt
uveden v MX zaznamech /nebyl duvod/). Dale dostavam moznost publikovat
_bily_seznam_ odesilatelu. Tim padem mi sice nastava povinnost
pretransformovavat (krasne slovo :-) muj ALIASES do DNS (a chci videt
DNS na YOHOO.COM :-), ale budiz.
	Ale mam problem. Moje firma ma vlastni Emiluv server. Jsme pripojeni
pres ISP nejaky_isp.cz. Veskerou postu odesilam primo z naseho MTA/MDA.
Pristup k vnejsi DNS nemam, tu mi obhospodaruje muj ISP. Dale mi
obhospodaruje _domenovy_kos_. Jak TO mam resit ? Budu si muset postavit
vnejsi DNS ?

	IMHO se tohle neujme (viz _640_kilo_musi_stacit_ :-).

	No nic. Jdi dal _z_povzdali_pozorovat_.

	Ales