Samoopravne kody

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Srpen 16 16:18:35 CEST 2004

	Kolegovi o DATA...

> A pokud jde o CD na slunicku, tak si muzete byt jisty, ze po nekolika
> dnech (zavisi jak moc sluneni mu doprejete) z nej uz
> neprectete ani bit.

	A víte, že do dnes mám CD z roku 1996, které je bez problému
čitelné? (a další kvantum z 1997 atd.) Pravda, nikdy jsem na penězích za
médium nešetřil (a taky se k nim nechovám jak čuně!) a i dnes mne stojí
medium před 10 Kč...

> kdyz se stane treba to, ze Eximpo obdrzelo spatne chemikalie a ted
> vymenuje zdarma a bez paragonu celou serii vadnych DVD medii. (Ty data
> uz ovsem pochopitelne nikdo nevymysli.)

	Třeba byste se měl poohlédnout po skutečných výrobcích optickým
záznamových nosičů a ne lidech, kteří si myslí, že na tom vydělaj
majlant jen tím, že koupí technologii, levnou prac. sílu a balík je
doma... - ono do dneška každé CD i DVD medium nese jaxi informaci o tom,
jaké barvivo bylo použito a kdo jej vyrobil/asembloval...

> Tak kde toho bude hodne cenneho se jiste najdou i penize na pasku, ne?

	Pořád si myslím, ze když vypálím dvojmo, trojmo a solidně se
chovám (pokud budu puntičkář, vše budu mít v caddynách (pamatujete je?)
- to však nedělám ani já) k médiu, tak mne to přijde na zlomek bezpečné
páskové technologie... (random access taky není k zahození)

PS: Někde jsem četl poměrně solidní rozbor, že dneska má větší výdrž
zápis na DVD+RW než DVD+R... nebývalo tomu u CD-RW přesně opačně?