OT: VNC pres NAT, teoreticky ANO, jak je to v praxy?

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Středa Srpen 18 15:01:39 CEST 2004

On Tuesday 17 of August 2004 18:51, Dominik Škoda wrote:
> Dobrej,
> nevite nekdo jestli exituje nejake VNC, ktere by komunikovalo
> podobne jako Instant Messenger apod. Tedy ze by cela VNC komunikace
> probihala pres nejaky server, ktery by zajistoval prenos a
> autorizaci uzivatele, treba pres jmeno a heslo. Myslim, ze by to
> teoreticky slo, ale jak je to v praxy?

Vncserver ma v sebe nejaku primitivnu autorizaciu meno/heslo. Mozete:
a.	nejaky port na firewally nat-ovat na danu stanicu v lokalnej sieti,
	ale pruser bude, ze ten port bude otvoreny a lahko zranitelny. Pokial
	k nemu budete pristupovat len z jednej IP zvonku, je dobre ho povolit
	len pre tu IP.
b.	ak mate konto na tom firewally, mozete spravit tunel cez ssh na
	nejaky lokalny port vasho stroja, na ktorom chcete pustit vncclient.
	Presnu syntax si nepamatam, man ssh, hladat -L -R.

--

S pozdravom,
Dusan Zatkovsky