Totalni zatuhnuti..

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Srpen 19 22:26:04 CEST 2004

On Thu, Aug 19, 2004 at 07:07:44PM +0000, emtom na seznam.cz wrote:
> #!/bin/bash
> #Denni zaloha souboru
> cd /data/zaloha

Nebezpecne, osetrete uspech akce pred bezhlavym mazanim:

if ! cd /data/zaloha; then
  echo ERROR: nelze se prepnoput do /data/zaloha
  exit 1
fi

> rm --recursive *
> echo \"stara data smazana\"
> cp -r /var/fand /data/zaloha                    #zaloha fand tabulek

Nepouzivejte -r, ale -a (archive - zachova pristupove casy). Nebo rovnou
pouzijte tar:

tar cvzf /data/zaloha/fand.tar.gz /var/fand

Pred zalohou zastavte vsechny aplikace (tj. zde zrejme sambu), ktere by
mohly data behem zalohovani zmenit (tar si bude navic sam stezovat).

> echo \"adresar fand zalohovan\"
> cp -r /var/lib/mysql /data/zaloha               #zaloha mysql tabulek
> echo \"adresar mysql zalohovan\"

Zastavte mysql nebo alespon pouzijte:

mysqldump -a -A --add-drop-table -pheslo | gzip -9 > /data/zaloha/mysql.db

Zalohovat binarni soubory je hodne drsne. To, ze se to radi(lo) v mysql
manualu jen vypovida o tom, co se od toho da cekat ;-)

> date > /data/zaloha/datum                       #datum zalohy
> echo \"odatovani zalohy\"

Lepsi bude udelat:

tar cvzf /data/zaloha/fand-$(date +%y%m%d).tar.gz /var/fand

A pak mazat stare soubory, treba takhle:

\ls -t /data/zaloha/* | sed -e 1,10d | xargs \rm -f

> Pouzivam tento kod na denni zalohovani dat,ale stava se mi docela casto ze
> po vypsani hlasky stara data smazana system totalne zatuhne a pomuze
> jedine tvrdej restart. Zajimave je ze nekdy to probehne korektne.
> Nevi nekdo proc system tuhne?

A na cem to padne? Nejaky Oops? Je v poradku disk? Spustte na nem long
test. Zrejme mate HW problem.

smartctl -X /dev/hda
# cekat (podle casu v nasledujicim prikazu)
# a pak precist vysledek testu
smartctl -a /dev/hda

--
                        Milan Kerslager