Heslo root

Stepan Cirkl cirkl na ccu.cz
Úterý Srpen 24 00:01:13 CEST 2004

> No já bych svoje heslo taky nikomu nedal, ale on odmítal i to heslo
> změnit a předat to nové. No a z firmy to k serveru měl asi 200 m. Takže
> šlo spíš o to, že chtěl zpátky.

DD,

co se tyka ADMIN hesel k systemu zamestanvatele/zakaznika, tak IMHO ma
zamestnavatel PLNE PRAVO toto heslo znat. Idealne treba v zalepene a
zapecetene obalce v trezoru. Pro vsechny pripady, co kdyz se treba zabijete
v aute po ceste do prace? Ten system a data jsou jeho, ne Vase.

Argument, ze zmenit heslo roota, je pri fyzickem pristupu k systemu
trivialni je sice hezky, ale existuji i systemy, kde zjistit/zmenit heslo
admina je slozitejsi a zatajovani admin. hesel neni jen zalezitosti Linuxu.

Mluvim o administratorskych uctech urcenych ke sprave systemu, nebavim se o
hesle k vlasnimu beznemu uctu admina.

Stepan Cirkl