UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Srpen 30 22:36:39 CEST 2004

On Mon, 30 Aug 2004, Michal Kubecek wrote:

> Nevím, co dělá váš MUA, ale bavili jsme se o situaci, kdy MUA dostane
> korektní mail v UTF-8, ale nerozumí mu, takže ho nejen správně
> nezobrazí, ale ani nepřekonvertuje do ISO 8859-2. Do odpovědi ho pak
> sice zařadí "jak je", ale protože ta odpověď je označena jako
> iso-8859-2, nelze to považovat za přesnou citaci. V takovém případě je
> chyba na straně MUA a nelze ji svádět na nikoho jiného.

Opravdu nerad vstupuji do vasi velmi plodne diskuse, ale obavam se, ze
chyba je predevsim na strane autora prispevku, ktery ho poslal
sebekorektneji v UTF-8 a porusil tak Meta-FAQ.

Osobne bych byl pro povoleni UTF-8 v prispevcich (preci jen je treba brat
ohledy i na tech par pokrokovych lidi, kteri jako UTF-8 oznaci i mail
napsany komplet v 7bitovem ascii <g>), ale dokud to neni oficialne
umozneno (a soucasne tomu nejsou prizpusobeny mechanismy prekodovani pro
linux-ascii a news), ocenil bych, kdyby vsichni, u kterych zitra je jiz
dnes, dokazali akceptovat dana pravidla a sve MUA budoucnosti primeli
posilat zpravy v ascii nebo iso-8859-2. Vymluvy typu "ono to obcas ujede,
kdyz tam omylem napisu leve ceske uvozovky" pusobi pomerne smesne.

-- Honza Houstek