Lan

František Šidák frantisek.sidak na seznam.cz
Sobota Prosinec 11 00:59:28 CET 2004

Petr Šobáň wrote:

> Prostě musíte mít ve všech PC soubor hosts se záznamy IP a jméno dále
> musíte mět nastavené pořadí nejdříve hosts a potom DNS.
>
> Nebo si musíte zařídit místní DNS a všechny požadavky směřovat na ně.

> 127.0.0.1 je pouze místní PC.

> Nastudujte něco o sítích ať můžete ten problém popsat a co vlastně chcete
> dosáhnout s tohoto to není patrné.
>

> Máte všechny PC s linuxem chcete si připojovat HD z jiných PC od linuxu,
> nebo zařídit ftp server nebo to zdílet jinak, nebo chcete z linuxu disky
> vidět ve windows (hledáte sambu) atd....

všude je linux a na jednotlivých PC se sdílejí nejaké adresáře (sdílení
pravým tlač. myši), které mají být přístupné pro ostaní v síti

> Ping mezi PC musí fungovat na IP a pokud uporavíte ty hosts soubory
> případně rozběhnete vlastní DNS server tak musí fungovat i ping jméno.
>
> Pod linuxem hledáte DNS -> bind.
> Zdílení mezi windows -> samba

Ping šlape v obou směrech i přes jména. NFS přípojné body v nastavení
počítače fungují bez problému. Lisu nastavím podle návodu (ať už všude
vlastní IP, a nebo rozsahy adres), ale když se snažím procházet síť v
Konqueroru, vidím seznam jmen PC, u každého "adresář" NFS, ale když se
snažím dostat dál, vyskočí mi okno s hláškou, že autentizace "jméno PC"
není podporovaná... :( Není k tomu potřeba ještě nějaká služba?