Eurotel CDMA: pppd, chat: modem neodpovida (expect (OK), alarm)

Stanislav Petr stanislav.petr na hosting90.cz
Pondělí Prosinec 13 02:53:22 CET 2004

Dne ne 12. prosince 2004 18:43 Jirka Kosina napsal(a):

> Je to opravdu co kus to original, dostal jsem se do styku s mnoha modemy a
> kazdy se choval naprosto nedeterministicky (a jeste ke vsemu
> nedeterministicky jinak). Muj uz je hodne stary, kupoval jsem to hodne na
> zacatku exisstence te sluzby (ostatne, viz muj clanek na lupa.cz :) ). Na
> CHAP autentizaci ci LCP timeout mi to selze pravidelne pri prvnich trech
> az ctyrech pokusech o connect, pak se to chytne. A obcas jeste musim
> restartovat pppd (nebo to nechat chcipnout na timeout), protoze na uvodni
> ATZ nedostanu od modemu OK.

Ja pouzivam CDMA asi u deseti routeru ruzne rozmistenejch po republice (takze
si fakt nemuzu dovolit k nim jezdit), a vice mene to funguje k moji
spokojenosti. Takze nastaveni, ktery pouzivam:

1. Nepouzivam modem prez modul cdc_acm (to je hroznej pruser), ale prez
usbserial.

2. Po trech chybnejch prihlasenich modem pomoci at prikazu resetuju a zaroven
resetuju celou masinu.

3. Na modemech nechavam trvale zapnuty podsvetleni displeje (zvedne to spotre
bu a tim se zmensi kolisani napeti pri zacatku vysilani).

4. Pouzivam co nejkratsi USB kabel - resp. nepouzivam zadnou prodluzovacku.

5. Informuju se u ET, kde jsou v okoli BTSky, na ktery se muze modem prihlasit
a umistim antenu tak, abych maximalne odstinil vsechny BTS s vyjimkou jedny
(aby se modem v prubehu neprehlasoval na jiny).

6. Pred vytocenim posilam modemu ATS0=0 (nulovani nejakyho registru). Bohuzel
nevim co to presne dela - odposlechnuto z komunikace toho widloidniho
vytacesiho zazraku.