qmail nebo postfix?

Stanislav Petr stanislav.petr na hosting90.cz
Pondělí Prosinec 13 13:17:01 CET 2004

Dne po 13. prosince 2004 12:17 Peter Surda napsal(a):

> Cau.

> Red Hat-u blizsi je napriklad Trustix.

> Pouzivam na roznych servroch oba, a aby to fungovalo tak, ako chcem, musel
> som na oboch doprogramovat vlastne tooly (spamfilter, virusfilter,
> vacation, modifikacie webmailu), lebo s dostupnymi to nezvladalo vsetko, co
> pozadoval zakaznik resp. ja. Fungovat viacmenej funguju oba. Osobne mi ale
> qmail pripada menej pochopitelnejsi a tazsie konfigurovatelny, a obcas
> "neprakticky", co vyplyva z nazorov jeho autora.

Ja osobne pouzivam qmail a nemuzu si ho vynachvalit (teda tezko rict, jestli
je to jeste qmail po vsech mejch upravach)... Tady bych zaroveny vyuzil
konferenci a zaptal se vas, jak je to s licenci qmailu? Nejak jsem ji uplne
nepochopil - je tam neco jako ze se nesmi sirit v binarni forme a podobne.
Ale jak je to napriklad s modifikacema??? Zatim pouzivam moji silne upravenou
verzi (a nejaka licence me nezajima), ale jak by to bylo, kdybych to vystavil
verejne?

--
Stanislav Petr
Hosting 90 s.r.o.