LDAP V3 a samba 3.

Krištof Petr Petr na kristof.cz
Pátek Únor 6 15:34:29 CET 2004

David Michal wrote:
> Zdravim,
> Obracim se s otazkou na ty, kterym jiz funguje samba3 a LDAP V3 spolecne.
> Mam zkonfigurovanu sambu a OpenLDAP. Nyni badam jak pridavat nove uzivatele
> a groups. Ve schematu samby je nekolik poli u kterych nevim jakou hodnotu do
> nich zapsat. V dokumentaci jsem k teto otazce nalezl tuto skvelou vetu:
>
> As user accounts are managed through the sambaSamAccount objectclass, you
> should modify your existing administration tools to deal with
> sambaSamAccount attributes.
> Tot vse. :)

Moje rec. Taky bych pouzil existujici spravcovske nastroje ;-)

> Prvni ma otazka tedy zni jaky nastroj (nejlepe web-based, nebo win32)
> pouzivate ke sprave uzivatelu a groups?
> (modul LDAP-useradmin pro webmin, neni ten spravny, chybi tam moznost
> editace vetsiny attributu z sambaSamAccount)

Pro zacatek muzete zkusit balik SVRTOOLS.EXE, ktery roste nekde u M$.

> Druha otazka zni jake hodnoty mam dat do nize vypsanych poli pro noveho
> uzivatele?
>
> Pole u kterych nevim co tam zapsat za hodnoty: sambaAcctFlags, sambaSID,
> sambaPrimaryGroupSID.

To jsou typicke atributy, do kterych by neznaly uzivatel nikdy nemel
vrtat rucne.

Ja bych doporucil balik smbldap-tools, rozjet to vsechno
z prikazove radky, a az to bude chodit, tak zaintegrovat
do smb.conf. Potom budete moci pouzivat vyse zminovany
srvtools.exe nebo jine programy.

pk
--
Chief B.O.F.H. Officer