Instalace PHP do RH9

Martin Kriz martinkriz na iol.cz
Úterý Únor 17 20:38:59 CET 2004

>No to jsou presne ty devel baliky, o kterych jsem psal. Kdyz chcete
kompilovat php jako DSO modul do apache, tak holt budete potrebovat neco
jako apache-devel (nerucim za presne jmeno, RH9 nikde po ruce nemam).
>Ano, jiste, jednim ze zpusobu, jak to vyresit, je nainstalovat apache ze
zdrojaku, ale to uz si rovnou muzete celou distribuci postavit sam, "from
scratch". Vzhledem k tomu, ze jste jeste pred chvili netusil co je to gcc
(technicka: gcc, ne ccc), by to byl docela vykon <g>.

Apache i php se me nakonec podarilo nainstalovat/zkompilovat a vse funguje
jak ma. Akorat vsechno je v trosku ocesane verzi, pri kompilaci jsem totiz
nenakonfiguroval poradne apache ani php. Zajimalo by me jestli se to neda
nejak pohodlneji nez jen pridavim parametru za prikaz "./configure" zda se
me totiz ze pridat treba takovych 30 modulu do apache by bylo dost
nepohodlny nehlede na preklepy apod.

>Ano, kompilace cehokoliv neni tezka v pripade, ze vite co delate, a ze
dokazete odpovidajicim zpusobem reagovat na ruzne hlasky pri kompilaci
vznikajici.

>Take je treba dat si pozor na mixovani veci z distribuce a mimo ni.
>
>Vybrat si pro zacatek zrovna apache/php/mysql neni zrovna nejstastnejsi.

To je pravda apache i php jsou sice dost slozite ale zaklad z distribuce je
prilis univerzalni navic jsou od obou nove verze.