Instalace PHP do RH9

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Únor 17 22:45:42 CET 2004

On Tue, 17 Feb 2004, Martin Kriz wrote:

> kompilovat php jako DSO modul do apache, tak holt budete potrebovat neco
> jako apache-devel (nerucim za presne jmeno, RH9 nikde po ruce nemam).
> zdrojaku, ale to uz si rovnou muzete celou distribuci postavit sam, "from
> scratch". Vzhledem k tomu, ze jste jeste pred chvili netusil co je to gcc
> (technicka: gcc, ne ccc), by to byl docela vykon <g>.

Snazne vas prosim, kdyz uz sem pisete z MSOE, nastavte si ho tak, aby
spravne odcitovaval text, na ktery odpovidate. Takhle to vypada, jako
kdybych ja spatne zalamoval radky.

> Apache i php se me nakonec podarilo nainstalovat/zkompilovat a vse
> funguje jak ma. Akorat vsechno je v trosku ocesane verzi, pri kompilaci
> jsem totiz nenakonfiguroval poradne apache ani php. Zajimalo by me
> jestli se to neda nejak pohodlneji nez jen pridavim parametru za prikaz
> "./configure" zda se me totiz ze pridat treba takovych 30 modulu do
> apache by bylo dost nepohodlny nehlede na preklepy apod.

Pokud si chcete neco kompilovat rucne a jinak, nez je to v distribuci, mel
byste k tomu predevsim mit nejaky racionalni duvod. Jednim z duvodu muze
byt to, ze si to chcete zkusit nebo si chcete hrat. V takovem pripade si
jiste ./configure --help rad prectete a vyzkousite ruzne moznosti.

Jinym duvodem (ktery osobne prilis nechapu), muze byt hon po novych
verzich. Pokud trpite touto uchylkou, doporucuju vam zamerit se na nejakou
timto smerem orientovanou distribuci (debian unstable, experimentalni
vetev gentoo apod.). Verte, ze ne vzdy ale plati nejnovejsi verze ==
nejlepsi verze.

Pokud potrebujete jen pridat/odebrat nejakou vlastnost oproti balicku z
distribuce, tak je asi nejjednodussi vzit zdrojovy balicek, poeditovat
spec soubor a zkompilovat.

> To je pravda apache i php jsou sice dost slozite ale zaklad z distribuce je
> prilis univerzalni navic jsou od obou nove verze.

Znate tu definici nove verze -- upgrade je proces nahrazeni starych chyb
novymi ... Ja ve vetsine pripadu davam prednost starym a hlavne znamym
chybam.

-- Honza Houstek