Debian - prechod z RH

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Únor 23 12:23:09 CET 2004

On Mon, 23 Feb 2004, Jirka Mares wrote:

> Ahoj
>
> Mam zkusenosti s RedHatem/Mandrakem a ted zkousim Debian (ze prej at do
> CZFree netaham wokynkovy distribuce ;-))) ).
> Chtel bych se zeptat, na par veci:
>
> - Kde najdu v Debianu ekvivalent "chkconfig" (na upravu startovacich
> levelu)? (chkconfig jsem tam nenasel)

Pokud potrebujete vylozene vrtat ve startovacich levelech, tak na to je
"vi /etc/inittab". Pokud jste mel na mysli jen upravu skriptu v ruznych
runlevelech, tak to muzete bud rucne, pomoci update-rc.d, nebo najit
nejaky frontend (nekdo uz radil rcconf, videl jsem i nejaky jiny).

> - Je tam nejaka alternativa "kudzu" (autodetekce hw)

V distribuci je kudzu, pokud po nem touzite.

> - Pri instalaci si debian naindexoval vsechny CDcka, co jsem mel -
> ocekavam ze ted ma prehled o tom, co na kterem CDcku je. Co kdyz chci
> nainstalovat neco, co ma problemy se zavislostma. Najdu nekde info, na
> kterem CD se ten zavisly balik nachazi? (CDcek mam 8, tak se mi to
> nechce vzdy vsechno prohledavat)

Apt ma databazi vsech dostupnych baliku na disku. Napr. tech 8 CD (ale
muzete si tam dat treba jen 3 CD a zbytek tahat z netu), pak nejake ty
security updaty a treba nejake dalsi neoficialni zdroje (viz
www.apt-get.org).

Kdyz pak chcete nejaky balicek nainstalovat, apt sam vybere spravny zdroj.
Tohle funguje vyborne. Narozdil napr. od SUSE 9.0, ve kterem musim
stridave davat napr. CD 1, CD 3, CD 1, CD 3, podle toho, jak jsou postupne
resene zavislosti (presne tohle se mi stalo).

> - Neni nejaky dokument, ktery by popisoval prave rozdily mezi temito
> distribucemi?

Nevim. Asi nejdulezitejsi bude seznamit se s apt a deb a zvyknout si na
to, ze nemate k defaultne k dispozici zadna naklikavadla typu
redhat-config-*. (Ono je tech naklikavadel v distribuci dost, ale nemaji
statut oficialnich a jedinych spravnych nastroju jako napr. YaST,
redhat-config, drakconf atd.)

-- Honza Houstek