/home/... vs. prava

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Únor 23 12:50:20 CET 2004

On Mon, 23 Feb 2004, Zdenek Mazanec wrote:

> Me zase velmi _nebavi_ kritika z balkonu.

Proc myslite, ze to je z balkonu?

> Muzete mi vysvetlit, co je na msecu jineho proti jinym periodicky
> spoustenym uloham? Je to job jako kazdy jiny, stejne kritizovat by za
> chvili sel i logrotate ci cokoliv jineho, co se spousti "samo".
> Predpokladam, ze i na vasem systemu bezi cron nebo jeho ekvivalent.

U logrotate ma spousteni s nejakou periodou smysl. U nastroje, ktery si
hraje na to, ze zajistuje nejakou bezpecnost, mate vzdy problem, ze tam je
konecne dlouhy interval mezi vznikem diry a jejim zamaznutim.

Je sice asi fakt, ze to jisty smysl ma, ale pokud potrebuju neco vynutit,
tak bych hledal koncepcnejsi reseni nez periodicky spoustet chmod.

Jako auditni nastroj verim, ze muze byt msec dobry, ale v pripade ze najde
nejakou nesrovnalost, tak by mel nekde blikat nejaky cerveny majak. Jestli
pritom bude provedeno nejake preventivni opatreni jako treba korekce tech
prav je celkem jedno. V MDK je to ale docela nestastne nastavene tak, ze
se skonci u korekce prav a je to povazovano za natolik beznou operaci, ze
nestoji za to admina nejak otravovat.

> Prosim, nechte si oznacovani typu "windowsoidni chovani" a jemu podobna
> na face-to-face diskuse. Tady to vede jen k ohnivim diskusim o nicem.

Na tom, ze tohle chovani MDK mi windoze silne pripomina trvam. Uz na to
ale padlo napalmu dost, tak to klidne prestanu rikat, kdyz vas to tolik
drazdi :-))

-- Honza Houstek